به گزارش ایرنا،صدیف بدری روز شنبه در جمع مدیران بخش خصوصی اردبیل افزود: واحد های تولیدی و صنعتی استان با 30 درصد بهره بانکی تسهیلات دریافت می کنند که این تسهیلات نه تنها مشکلات آنها را رفع نمی کند بلکه بر مشکلات آنها می افزاید .
وی بابیان اینکه قاچاق کالا تولید کنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است، افزود: قاچاق ضربه مهلکی به تولیدات داخلی می زند.
نماینده اردبیل با اشاره به تشدید بروکراسی اداری در دریافت تسهیلات بانکی افزود: بروکراسی سخت و دشوار صنعتگران استان را با مشکل مواجه ساخته و بسیاری از آنها را در آغاز کار برای ایجاد و توسعه کار دلسرد می کند.
بدری حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردبیل را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برای حضور بیشتر بخش خصوصی اعمال مشوق های سرمایه گذاری ،مالیاتی و همچنین وام کم بهره ضروری است.
وی بیان کرد: در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش صنعت اردبیل انجام نشده و دلیل آن هم نبود مشوق های سرمایه گذرای ، مالیاتی و دیگر حمایت ها بوده است.
بدری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی نمین فرصت خوبی برای سرمایه گذرای بخش خصوصی در اردبیل می باشد .
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
در سال های گذشته حدود 240 طرح و واحد تولیدی راکد استان با استفاده از تسهیلات دولتی فعال شدند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.