حسین دشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال های اخیر قدم های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد حدود سه برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه پارسال در مجموع 400 میلیارد ریال هم در سایر موارد به مددجویان استان خدمات ارائه شده است، گفت: خدمات در زمینه های مسکن، بهداشت و درمان، فرهنگی و تهیه جهیزیه از جمله آنهاست.
وی خودکفایی و خوداتکایی مددجویان را از الویت های کمیته امداد بر شمرد و بیان کرد: همچنین برای توانمندی و ایجاد اشتغال مددجویان سال گذشته در مجموع 427 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در مجموع پارسال خیرین و نیکوکاران استان بیش از 313 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و مددجویان کمک کردند که 53 درصد این کمک ها به صورت نقدی و مابقی غیر نقدی بود.
وی ادامه داد: 25 هزار و 810 خانوار با حدود 54 هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل است که از این تعداد سرپرست 16 هزار و 694 خانوار زن می باشد.
وی با اشاره به اینکه از مجموع زنان سرپرست خانوار در استان متاسفانه حدود یک سوم آنها تحت پوشش کمیته امداد است، اضافه کرد: 13 هزارو 881 خانوار به علت فوت همسر، یکهزارو 681 خانوار به علت طلاق، 391 خانوار به علت زندانی بودن و 204 خانوار به علت ترک سرپرست و یا بد سرپرست بودن تحت حمایت این نهاد هستند.
دشتی ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان از محل کمک های مردمی و خیرین برای 14 هزارو 500 خانوار مددجو و نیازمند استان سبد کالا داده می شود.
وی با اشاره به اینکه از پنج هزا رو 200 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان فقط یکهزار و 500 نفر یتیم هستند بیان کرد: با اجرای طرح ایتام تا حدودی مشکلات آنها حل شده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم خیرین امسال با مشارکت در طرح محسنین نیازهای سه هزارو 700 دانش آموز دیگر را برطرف کنند تا آنها بدون دغدغه به تحصیل ادامه دهند.
دشتی گفت: این نهاد روش های متعددی برای جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران به نیازمندان تدارک دیده است و خیرین در ماه مبارک رمضان با ارسال عدد یک به شماره 3000333345 می توانند برای کمک به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: همچنین خیرین و نیکوکاران می توانند از طریق تلفن ثابت یا سیار با شماره 0968877 تماس برقرار کرده و کمیته امداد را در جریان نوع کمک خود به مددجویان مطلع کنند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.