در واپسین روزهای فصل پائیز کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی که ماه‌هاست چشم انتظار بارش رحمت الهی هستند چشمشان به دانه‌های سفید برف روشن خواهد شد.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: از اواخر روز چهارشنبه و با نفوذ سامانه سرد ناپایدار بارش برف و باران در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود. 
علی دولتی‌مهر با بیان اینکه این بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوب استان به ویژه ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، خاطرنشان کرد: در سایر مناطق بارش باران نویدبخش فصلی پرمحصول برای کشاورزان خواهد بود تا سرآغازی بر بارش‌های زمستانی در سه ماه آخر سال باشد. 
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به وزش باد در دو روز آینده نیز اشاره کرد و گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش دما و وزش تندبادهای لحظه‌ای در بسیاری از مناطق مرکزی استان اتفاق افتاده و در برخی از ساعات سرعت این وزش به 90 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. 
دولتی‌مهر اضافه کرد: به رغم آنکه بارش‌های امسال در فصل پائیز به نسبت سال‌های گذشته کمتر بوده است، بیان کرد: برخلاف سال‌های گذشته امسال بارش برف پائیزی به صورت دیرهنگام اتفاق می‌افتد که امیدواریم در فصل زمستان جبران کم‌بارشی‌های پائیز را شاهد باشیم. 
با گذشت دو و نیم ماه از فصل پائیز استان سردسیر اردبیل از نعمت بارش باران و برف محروم بوده که به نظر می‌رسد روزهای پایانی پائیز آغاز بارش‌ برف و باران و رحمت الهی بر این استان باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.