صمد ابرینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 65 درصد از این طرح ها با نظارت کمیته امداد در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اجراشده است.
وی اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار با برخورداری از مراتع و آب ‌وهوای مناسب ظرفیت بسیار مطلوبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد و کمیته امداد با شناسایی استعداد و علاقه مددجویان این شهرستان در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.
وی با اشاره با اینکه حدود هشت‌هزار رأس دام سبک و پنج هزار و 250 رأس دام سنگین در اختیار مجریان طرح دامپروری کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار قرار دارد، بیان کرد: بخش قابل‌ توجهی از لبنیات و گوشت قرمز منطقه توسط مددجویان تحت حمایت تولید می‌شود و سعی می شود ضمن ایجاد بازار مناسب زمینه صادرات محصولات تولیدی آنها نیز فراهم گردد.
وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های مختلف اشتغالزا در مناطق محروم باعث توسعه و پیشرفت این مناطق شده و از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می شود.
ابرینی با اشاره به اینکه برای پایداری طرح‌های اجرایی توسط مددجویان بازدیدهای دوره‌ای از طرح‌های اشتغال به عمل می‌آید، گفت: در 6 ماهه اول امسال 720 مورد بازدید از طرح‌های دامپروری به‌عمل‌آمده است که کارشناسان و ناظران فنی علاوه بر نظارت، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مددجویان ارائه کرده‌اند.
مدیر کمیته امداد بیله‌سوار از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای بهبود کیفیت محصولات دامی تولیدی مددجویان خبر داد و افزود: نحوه نگهداری و پرورش دام، رعایت بهداشت محیط، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام در منطقه، تهیه‌ دارو و واکسن و نحوه‌ استفاده از داروها از جمله مطالبی است که در کارگاه‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای افزایش سطح بهداشت فراورده‌های دامی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان بیله‌سوار خدمات قابل‌توجهی به مجریان طرح دامپروری این نهاد ارائه می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد بیله‌سوار از طریق بالابردن شاخص‌های بهداشتی، در تلاش است تا محصولات مددجویان با کیفیتی مرغوب به بازار ارائه شود.
شهرستان بیله سوار مغان با 55 هزار نفر جمعیت در 165کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.