هواداران نامزدهای انتخاباتی در اغلب شهرهای استان اردبیل گروه گروه با انبوه تصاویر و پوسترهای تبلیغی به جان در و دیوار مردم، تیرهای برق،  علایم راهنمایی و رانندگی ، پل‌های شهری و .. افتاده‌ و چهره شهرها را به پلیدی کشانده‌اند.

دیوار و معابر شهری به تابلوهای بزرگ و رایگان تبلیغی برای نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده و هواداران هر نامزد نیز بدون رعایت حقوق دیگران تصاویر فرد مورد نظر را بر روی عکس دیگر نامزدها چسبانده و چهره زشتی به زیبایی شهرها بخشیده اند.

شهرهای استان اردبیل به صحنه کارزای ماموران شهرداری با هواداران برخی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده ، هر شبانگاه هواداران اقدام  به چسباندن انبوه پوسترهای تبلیغی در معابر کرده و از صبح ماموران  شهرداری کار کندن و امحای آنها از  مکان های غیر مجاز تبلیغی را شروع می کنند و این تعقیب چسباندن و کندن هر شباه روز بدون توقف ادامه دارد.

در برخی مناطق هواداران حتی به ابنیه های تاریخی و معابری که با اقدام هنری تزیین شده نیز زحم نکرده و با چسب و مواد شیمایی  و پوستر آنها را  در معرض آسیب قرار دادهاند.

 ایرج موذن‌زاده یک هنرمند مشگین‌شهری با انتشار تصاویر و نقاشی‌های زیبایی که توسط گروه هنری وی در معابر این شهرستان خلق شده گفت:  این آثار هنری در شرایط سخت آب و هوایی و بعنوان کاری بی‌نظیر در سطح کشور انجام گرفته  اما متاسفانه در اولین روز شروع تبلیغات مجلس یازدهم شاهد بی‌توجهی به برخی از نقاشی‌ها بوده ایم .

وی بیان کرد: بعنوان مدیر پروژه اجرای رنگ‌آمیزی و نقاشیهای دیواری مزبور و یک شهروند دغدغه‌مند از همه نامزدها ی انتخاباتی که مدعی خدمت به شهر هستند خواهشمندم از کار ارزشمندی که با جمع آوری پول از این مردم و تلاش 40 روزه بسیاری از جوانان اجرا و باعث طراوت شهر و همچنین افتخار این مردم بوده محافظت نموده و به اعضای ستادی خود در این مورد هشدارهای لازم را بدهند .

در شهرستان مشگین شهر اقدام خلاف قانون برخی نامزدها و هواداران آنها موجب  انتقاد شدید شهردار مشگین‌شهر نیز شده و وی از نامزدها خواست تا به زیبایی شهر آسیب نزنند.

به گفته  انوری‌آذر شهردار مشگین‌شهر ، علیرغم اطلاعیه‌های شهرداری درخصوص رعایت موارد قانونی تبلیغات توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، متاسفانه با آغاز اولین روز تبلیغات شاهد قانون شکنی و هنجار شکنی برخی نامزدها و هواداران آنها هستیم.

وی با انتقاد از تبلیغات غیرمتعارف ستادهای تبلیغاتی در دیوار نویسی، نصب پوستر و بنر بر دیوارها، نرده‌ها و اماکن عمومی سطح شهر، اضافه کرد: متاسفانه آنچه در عمل از سوی برخی نامزدها مشاهده می‌شود خلاف شعار و منشور تبلیغاتی آنان در تمکین از قانون و قانونگذاری است.

شهردار مشگین شهر بیان کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندان‌ و جلوگیری از تضییع بیت المال و درصورت هنجارشکنی و عدم رعایت موارد قانونی تبلیغات توسط نامزدهای مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی بطور جدی پیگری و در نشر اسامی آنان هیچ ابایی نخواهیم داشت.

 رییس دادگستری شهرستان مشگین شهر هم از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها خواست  قوانین تبلیغات انتخابات را رعایت کنند.

جعفر رحیم‌نیا در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: هرگونه راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی ، راهپیمایی، الصاق عکس به اماکن عمومی ودولتی، تابلوهای راهنمایی وگردشگری و ایجاد بی نظمی واختلال در عبورو مرورشهروندان جرم تلقی شده  و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

از دیگر شهرستان های استان اردبیل نیز گزارش‌های مشابهی در عدم رعایت موازین قانونی در مورد حفظ زیبایی شهری مخابره شده و مسوولان این شهرستان ها به انتقاد از اقدام نامزدها و هواداران آنها در تخریب مبلمان شهری پرداخته اند. این بی ‌اخلاقی‌های انتخاباتی در حالی است که برخی از شهرداری  اقدام به تعبیه جایگاه و تابلوهای ویژه تبلیغی کرده و حتی با خط کشی و اختصاص شماره مکان و محل تبلیغ هر نامزد را مشخص کرده اند.

بسیای از شهروندان استان اردبیل نیز می‌گویند که در آستانه سال نو تخریب چهره زیبای شهرها اقدامی غیر معقول بوده و زیبنده نیست که افرادی که دواطلب ورود به جایگاه قانونگذاری هستند خود از هم اکنون دست به قانتون شکنی بزنند.

رحیم سرداری یک شهروند اردبیلی گفت: به جز هزینه‌های هنگفتی که نامزدهای انتخابات مجلس برای چاپ و نصب پوستر و تصاویر در معابر عمومی متحمل می شوند می‌بایست از فرداری انتخابات از جیب مردم و شهروندان مکبالغ دیگری هزینه پاکسازی شهرها شود.

به گفته وی ، در حالی که هنوز شهر به طور کامل از آثار به جا مانده انتخابات گذشته پاک نشده  شاهد پلشتی و آلوده کردن فضای شهری توسط نامزدها و هواداران آنها هستیم .

شهروندان استان اردبیل از مسوولان اجرایی، نظارتی و قضایی خواستار مقابله با قانون شکنی و جلوگیری از آسیب به چهره شهرها از سوی نامزدهای انتخابات بوده و بر اقدام قاطع در این زمینه تاکید دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.