به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در همایش 'قیام مردم خلخال در هفتم بهمن ماه سال 57 علیه رژیم ستم شاهی پهلوی' افزود: این مرکز با هدف جمع آوری اسناد تاریخی استان بویژه اسناد مربوط به دوران معاصر و انقلاب اسلامی در مرحله راه اندازی بوده و مسئولان این مرکز نیز انتخاب و معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه حقایق انقلاب اسلامی، و ضعیت مردم قبل و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با مستندات باید به نسل جدید جامعه گفته شود، اظهار داشت: راه اندازی این مرکز زمینه انجام این مهم را فراهم می سازد .
بهنامجو اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با هدف توقف حرک رو به رشد نظام اسلامی دست به توطئه های مختلف از جمله ایجاد جنگ تحمیلی هشت ساله،اعمال تحریم های ظالمانه،تقویت و حمایت از گروه های تروریستی،ترور شخصیت های نظام ،مقابله اقتصادی و دیگر اقدامات ناجوانمردانه زد اما به برکت خون شهدا هرگز موفق به دست یابی به اهداف شوم خود نشد.
وی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای گرانقدر اظهار داشت:امروزه تکریم خانواده های معظم شهدا زنده نگه داشتن نام این جان بر کفان انقلاب و نظام اسلامی ایران است.
وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهید مظفر عزیزی نخستین شهید انقلاب اسلامی مردم خلخال و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم این منطقه گفت:نقش مردم این شهرستان در انقلاب اسلامی ارزنده بوده است.
وی با تشریح برخی خدمات ارزشمند نظام در خلخال گفت: برای بهره برداری از پروژه راه اصلی خلخال به منجیل تا پایان سال 99 با تمام توان تلاش می شود.
استاندار اردبیل اظهار داشت:بازگشایی مسیر برای عبور موقت خودروها و نیز آماده سازی مسیرها برای قرار گرفتن در زیر چتر آسفالت تا پایان سال آینده در این مسیر به پایان می رسد.
بهنامجو کمک به طرح توسعه و راه اندای خط جدید در کارخانه نئوپان، برداشتن موانع قانونی تامین چوب و هیزم این واحد صنعتی از استان آذربایجان شرقی،اختصاص بخش از اراضی جوار ارس برای تولید چوب مورد نیاز کارخانه های نئوپان اردبیل و خلخال و سرمایه گذاری دوباره 100 میلیارد ریال در آمد بنیاد مستضعفان از فروش کارخانه نئوپان به بخش خصوصی در این شهرستان را از جمله اقدامات در رونق تولید در این شهرستان ذکر کرد.
در این مراسم حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز با بیان گوشه ای از خاطرات قیام مردم خلخال در هفتم بهمن ماه سال 1357 برعلیه رژیم ستم شاهی پهلوی اظهار داشت: این شهرستان از مناطق پیش گام کشور در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و انتظار از مسئولان توجه بیشتر به این منطقه و حل مشکل اشتغال و توسعه اقتصادی آن است.
همایش چهلمین سالروز قیام مردم خلخال در هفتم بهمن ماه سال 1357 با رونمایی از 2 کتاب '40 سال دست آوردهای انقلاب اسلامی' و 'منظومه فکری ایت الله یکتایی' نوشته اعظم نقیب به کار خود پایان داد .
شهید مظفر عزیزی هفتم بهمن ماه سال 1357 در تظاهرات مردم خلخال علیه رژیم ستم شاهی پهلوی و در حالی که عکس امام راحل را بر روی دستانش حمل می کرد به ضرب گلوله مزدوران این رژیم به درجه رفیع شهادت نایل شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.