ایرج شجاعی روز یکشنبه در جلسه ستاد بحران مهاباد افزود: امسال بارندگی مطلوبی را در مهاباد شاهد بودیم و احتمال سر ریز شدن آب سد مهاباد وجود دارد.
وی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و تاکید بر اینکه اداره های مربوطه باید دستورالعمل های ابلاغی در خصوص آمادگی برای استقبال از میهمانان نوروزی را عمل کنند، اظهار کرد: نحوه خدمات رسانی به مسافران برای پایداری سفر آنان به این شهرستان اهمیت زیادی دارد.
وی اضافه کرد: شهرداری نیز باید قبل از آغاز سال نو برای ایجاد یک محیط شاداب فضاسازی کند و تجدید خط کشی ها خیابان ها و شست و شوی معابر اصلی شهر را در اولویت قرار دهد.
شجاعی با بیان اینکه در مهاباد هیچ گونه مزاحمت خیابانی وجود ندارد، گفت: نیروی انتظامی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم چهارشنبه آخر سال با نظارت مناسب، بدون اقدامات سخت گیرانه عمل کند.
فرماندار مهاباد اظهار کرد: برای اینکه تعطیلات نوروزی به کام همشهریان تلخ نشود، شرکت های خدماتی به علت پرداخت نشدن هزینه قبوض آب، گاز یا برق خدمات خود را قطع نکنند.
رئیس هلال احمر مهاباد نیز در این جلسه گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی با شرکت 70 امدادگر در قالب پنج پایگاه اصلی برای خدمات و راهنمایی مسافران از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجرا می شود.
رحمان مومن پور ادامه اداد: پایگاه 'کله گاوی' در محور جاده مهاباد- سردشت، سه راهی دارلک، ورودی های شهر، داخل شهر و نزدیک غار سهولان مهاباد برای کنترل حوادث جاده ای و ارائه خدمات مسافری سریع تر و بهتر به هموطنان استقرار می یابند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: واحد فوریت های پزشکی هم در همه راه های مواصلاتی در این ایام تعطیلات فعال است.
سامرند مرزنگ با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در حال آماده باش است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این بیمارستان آماده ارائه خدمات به مراسم چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز است.
وی ادامه داد: تیم های نظارتی با 12 نفر در قالب چهار گروه از سطح اماکن و نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی هتل ها، فروشگاه ها و رستوران ها در طول این ایام بازرسی می کنند.
محمد عبدالهی رئیس اداره امور آب مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه 268 میلی متر بارندگی در سد مهاباد داشته ایم، اظهار کرد: ارتفاع آب سد مهاباد 9.5 متر بیشتر از سال قبل است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.