مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در استان هیچ موردی از وجود آنفلونزای فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، کامیار داهیم در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان که امروز در محل استانداری ترتیب یافت، افزود: خوشبختانه تاکنون در استان هیچ موردی از وجود آنفلونزای فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است و اگر هم احیانا فردی به این ویروس آلوده شود، دارو و واکسن کنترل بیماری در استان تهیه شده و آماده است.

داهیم از وجود بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در برخی محیط های روستایی در استان خبر داد و گفت: برخی از کانون های روستایی و طیور بومی روستایی در استان در اثر جابجایی و انتقال مرغ های غیربومی به آنفلونزای فوق حاد پرندگان آلوده شده بودند که در اسرع وقت شناسایی و معدوم شدند.

وی ادامه داد: در مرغداری های صنعتی استان تاکنون موردی از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده و گزارش نشده است.

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: برای پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، پایش مستمر منابع آبی شامل تالاب ها، دریاچه پشت سدها و رودخانه ها صورت می گیرد و تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان بر اثر این نوع بیماری در تالاب ها و سایر منابع آبی استان گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، در سطح استان و همچنین کشور، شکار ممنوع است.

آراسته به موضوع قاچاق پرندگان از نقاط دیگر به استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه  در موضوع قاچاق پرندگان به استان ممکن است این پرندگان دچار بیماری آنلونزای فوق حاد باشند که باید در این زمینه نیز نظارت و برخوردهای لازم با متخلفین صورت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.