رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:  برداشت بیش از یک میلیون تن سیب از باغات استان  پیش بینی می شود.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه سطح زیر کشت کل باغات استان در سال جاری 112 هزار و 543 هکتار است افزود: سطح زیر کشت باغات سیب استان 60 هزار و 470 هکتار بوده که پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 208 هزار و 420 تن سیب از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات سیب بارور در سال جاری 53 هزار و 88 هکتار و سیب غیر بارور 7 هزار و 382 هکتار است.

کریم زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی در تولید سیب مقام اول را دارد اظهار کرد: 3/1 کل سیب تولیدی در کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه سیب در همه شهرستانهای آذربایجان غربی کم و بیش کشت می شود اظهار کرد: بیشترین تولید سیب در شهرستانهای ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، مهاباد و میاندوآب انجام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص واحدهای تولید کننده کنسانتره در استان گفت: 19 واحد تولید کنسانتره با ظرفیت 11 هزار و 570 تن و با جذب 580 هزار تن موادخام که بیش از 65 درصد آن سیب است فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ظرفیت کارخانجات در جذب سیب صنعتی در استان مابین  377 تا 420 هزار تن است.

کریم زاده با اشاره به صادرات سیب تولیدی در استان به کشورهای خارجی اظهار کرد: سالانه بیش از 300 هزارتن سیب از کشور صادر می شود که بخش عمده ان تولیدات آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به ارقام تولیدی سیب در استان  تصریح کرد: 50 درصد سیب رقم رد، 45 درصد گلدن، 5 درصد سایر ارقام خارجی از جمله سمیت، گالا،رداستار، کینگ، فوجی و ارقام بومی سیب تابستانه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.