سردار حبیب شهسواری روز سه‌شنبه در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر همه شهرستان‌های استان، سه مرکز نیز در ارومیه به این منظور در نظر گرفته شده است که از جمله مهمترین آنها، مجموعه ۲۰۰ تختخوابی مجتمع شهید کاظمی است که علاوه بر یک مرکز نقاهتگاهی، بیمارستان مجهزی شامل اتاق عمل، آی سی یو، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز در آن مستقر شده‌است.

وی اضافه کرد: در این مرکز ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز آماده شده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد که براساس آخرین آمار در حال حاضر سه نفر از بیماران در این مکان اسکان داده شده‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، یک مجموعه نقاهتگاهی دیگر نیز با ۱۵۰ تخت قابل ارتقا به ۲ برابر در منطقه حیدرلوی ارومیه راه‌اندازی شده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش تداوم دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی به نام شهدای مدافعان سلامت از فردا، چهارشنبه در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: این طرح سراسری است و همزمان با دیگر استان‌های کشور تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت نیاز امکان تمدید این رزمایش وجود دارد.

سردار شهسواری از آمادگی همه نیروهای زیرمجموعه سپاه شهدا در راستای برگزاری این رزمایش خبر داد و گفت: در این رزمایش ۷۰ هزار نفری طی ۹ روز اقداماتی نظیر غربالگری، ضدعفونی‌ محلات، مراکز اصلی شهر و روستاها را در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، تیم‌های تخصصی و مهارتی برای ضدعفونی‌کردن مراکز تخصصی نظیر عابربانک‌ها که در روزهای گذشته از ضدعفونی معابر آسیب‌دیده بودند نیز استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، افراد مبتلا به بیماری کرونا که از بیمارستان ترخیص می‌شوند، پس از مرخصی باید حداقل ۲ هفته در قرنطینه باشند که مراکز نقاهتگاهی یکی از بهترین مکان‌ها برای این قرنطینه به شمار می‌رود.

در ارومیه صدها تخت برای طی دوره نقاهت بیماران از سوی سپاه و ارتش در نظر گرفته شده ولی خوشبختانه تاکنون مقدار کمی از آن استفاده شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.