بیتا احمدیان روز سه‌شنبه در جشنواره غذاهای سنتی و توانمندی‌های زنان روستایی در روستای اوزرلوی ارومیه افزود: ۱۴۵ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در ۹ شهرستان آذربایجان‌غربی با هدف استمرار و پایداری فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق‌ها با بیش از ۲۲ میلیارد ریال سرمایه مشغول فعالیت است، اضافه کرد: زنان روستایی به عنوان پرتلاش‌ترین قشر جامعه انسانی نقش اساسی در تامین رفاه، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی جامعه دارند.

وی با اشاره به لزوم تولید محصولات گواهی شده و استاندارد با هدف ارتقای سلامت مردم بیان کرد: در این راستا، نخستین استاندارد تشویقی استان و اولین استاندارد IRAN GAP ویژه زنان روستایی برای محصول سیب، گواهی استاندارد تشویقی برای محصول انگور و ثبت برند برای هر ۲ محصول در آذربایجان‌غربی انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: کسب چهار گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات سیب، انگور و گوجه فرنگی در سال جاری از دیگر  دستاوردهای ترویج در بخش زنان روستایی استان بوده‌است.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره غذاهای سنتی با اهدای هدایایی تجلیل شد.

آذربایجان‌غربی از نظر تعداد صندوق شهرستانی رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده‌است.

۲۳۵ هزار بهره بردار در عرصه کشاورزی استان فعال هستند که سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات دامی و کشاورزی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.