قرنی مصطفی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت های پرس سینه و پاورلیفتینگ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور بیش از 300 ورزشکار از دانشگاه های زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی استان گیلان در مجموعه ورزشی کارگران بندرانزلی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مسابقات این ورزشکار مهابادی توانست با مهار وزنه 167.5 کیلوگرم در وزن 93 کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند.
وی اضافه کرد: در این رقابت ها «احمد معروف علی» دیگر دانشجوی این شهرستان نیز در وزن 59 کیلوگرم با مهار وزنه 95 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: این مسابقات بر اساس قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ و در وزن های هشت‌گانه به اضافه 120، 120، 105، 93، 83، 74، 66 و 59 کیلوگرم برگزار شد.
مصطفی پور بیان کرد: این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی دانشجویان کشور برای شرکت در مسابقات جهانی پرس سینه که سال آینده در کشور استونی برگزار می شود را داشت و نفرات برتر این رقابت ها به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
وی همچنین یادآور شد: در این مسابقات چیا حسن زاده رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد نیز به عنوان سرداور و عضو هیات ژوری حضور داشت.
به گزارش ایرنا، پرس سینه یک ورزش قدرتی است که در آن شخص به حالت طاقباز قرار می گیرد و وزنه را در بالای سینه خود مهار می‌کند.
این حرکت قدرتی بر روی نیمکت و با هالتری که وزنه ها را نگه داشته است، انجام می‌شود.
شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار است که در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.