به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به آمادگی دستگاه های اجرایی استان برای همکاری در این خصوص اشاره و اظهار امیدواری کرد تا در سایه توجه دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات، این طرح ها به زودی در استان آغاز شود.
وی آذربایجان غربی را قطب دیجیتال کشور اعلام کرد و ادامه داد: مرکز تجارت دیجیتال با محوریت جاده ابریشم و بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد ماکو در این منطقه قابل راه اندازی است.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه بخش های مختلف آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه های درمان، کشاورزی و خدمات استان انجام شده که زمینه بهبود شاخص ها را فراهم کرده است.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان این استان بیش از 20 هزار میلیارد ریال طرح کلنگ زنی شده و در حال اجراست و تا پایان سال آینده 700 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود.
شهریاری گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر به برکت وجود نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جزو پنج استان امن کشور است و این امر زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان را فراهم می کند.
وی به شرایط ویژه استان اشاره کرد و گفت: با وجودی که بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به ایران با یکدیگر متحد شده اند، مردم کشورمان با وحدت و همدلی و آگاهی در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند و توطئه های آنان را خنثی می کنند.
استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاری 2 هزار و 200 میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: با دستور وزیر، یکهزار و 500 میلیارد ریال نیز برای توسعه زیرساخت های فناوری استان تا پایان امسال هزینه می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در حال حاضر رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص های ICT را در اختیار دارد که البته به گفته وزیر ارتباطات، بخش مهمی از آن به علت شاخص پایین باسوادی در استان به ویژه در روستاهاست.
آذری جهرمی از روز گذشته میهمان مردم و مسوولان آذربایجان غربی بود و پس از حضور در شهرهای خوی، میاندوآب، اشنویه و مهاباد، امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی حضور یافت.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.