امیرحسین بهداد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال نیز همچون سالیان گذشته
به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و ذبح دام های قربانی توسط شهروندان، این اداره کل با همکاری سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، سازمان میادین شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت استان تدابیر بهداشتی و شرعی لازم را اتخاذ کرده‌ است.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم بهداشتی و شرعی ذبح دام به مناسبت عیدقربان اندیشیده است، افزود: جهت هر چه بهتر برگزار کردن آیین سنتی و مذهبی ذبح دام و از جمله گوسفند، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده 4 محل در سطح شهر تبریز توسط سازمان میادین شهرداری معرفی شده که از امروز سه شنبه آماده عرضه دام زنده هستند.
وی گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب‌تر به شهروندان در محل‌های فروش، دامپزشکانی مستقر هستند تا از عرضه دام‌های بیمار جلوگیری شود و اگر موردی از بیماری مشاهده شد حذف و یا در صورت خطرناک نبودن مورد بیماری، مراحل درمانی دام انجام شود.
بهداد با اعلام شماره تلفن 1512 برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در روز عید قربان خاطرنشان کرد: 11 گروه ثابت و سیار برای روز قربان در سطح شهر تبریز و 77 گروه سیار در سطح شهرستان ها آماده انجام نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دامهای قربانی و ارائه مشاوره‌های رایگان در خصوص تهیه دام زنده توسط شهروندان هستند.
وی گفت: گروه های ویژه اداره کل دامپزشکی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان از ساعت 7 صبح فردا آماده ارائه خدمات به مردم شریف هستند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.