سمینار تخصصی "تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان"  در تبریز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  "مهندس بهرام فرهخت"، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، در سمینار تخصصی "تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان" در تبریز اظهار کرد: امروزه صنعت ساختمان در حال دگرگونی است و پیشرفت در حوزه های مختلف به ویژه برق نیز صنعت ساختمان را تحت الشعاع قرار داده است.
  وی افزود: بهبود سیستم ها و استانداردها منتج به برگزاری همایش و سمینارهایی از این قبیل شده که زمینه ی ارتقاء دانش فنی و بهبود استانداردها را فراهم آورده و سبب کاهش تلفات جانی و مالی و کاهش هزینه شده است.
"مهندس پوریا ساسانفر"، مدرس "کارگاه طراحی، نظارت و تاسیسات الکتریکی ساختمان" نیز در این سمینار و با اشاره به مبحث 13 مقررات ملی ساختمان اظهار کرد: در ویرایش جدید چند بخش افزوده شده و چند بخش نیز حذف شده و مبحث سه و 21 نیز در سال گذشته ویرایش شده است که حتما باید مورد مطالعه قرار بگیرد. 

وی با اشاره به پیشرفت در حوزه ی ارتینگ گفت: استفاده از الکترود افقی در ساختمان هایی با فضاهای محدود، استفاده از حلقه و شبکه های پنجره ای فنی و ارزان تر، کنترل حریق وچک کردن خطوط انتقال توزیع  برق، بازدید از ساختمان و ملک و کنترل حرارت محور و مسیر خط، حریم هوایی و زمینی از جمله مواردی است که باید مورد توجه همه ی طراحان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در حریم و مسیر زمینی و هوایی عملیات ساختمانی، ایجاد تاسیسات صنعتی، مسکونی  ممنوع است و همچنین مواردی مانند زراعت فصلی، حفر چاه، راهسازی و اکتشاف و بهره برداری از معادن نیز باید به حدالامکان برسد.

گفتنی است، سمینار تخصصی "تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان" در تبریز با هدف آشنایی اعضا با تست های تحویل تاسیسات الکتریکی ساختمان بر اساس مقررات ملی ساختمان و مباحث 13 و 21 و آشنایی با نکات مهم در طراحی و نظارت مطابق با تغییرات جدید در مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان برگزار  شد.
شایان ذکر است؛ این سمینار به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان  آذربایجان شرقی و با حضور تعداد کثیری از متخصصان برق استان در محل مرکز زلزله شناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.
همچنین در بخش دوم برنامه نیز دکتر شاهرخ شجاعیان در خصوص آشنایی با تست های تحویل الکتریکی ساختمان بر اساس مقررات ملی ساختمان به سخنرانی پرداخت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.