به گزارش ایرنا، علی رخ افروز روز دوشنبه در جشنواره برداشت سیب قره قرمز و ذرت بومی شهرستان اهر اظهارکرد: وجود باغ های سیب اهر یکی از الطاف الهی و تلاش باغداران این شهرستان است و در سال های پیش تولید محصول سیب در این شهرستان به این مقدار نبوده و امسال شاهد افزایش تولید این میوه سردرختی در این شهرستان  هستیم.

وی از باغداران و تولیدکنندگان میوه سردرختی خواست برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از جمله تگرگ، باغات خود را با استفاده تسهیلات بانکی به دستگاه ضد تگرگ مجهز کنند.  

وی از کشاوزان خواست برای جلوگیری از آفت زدگی محصولات، جلوگیری از بیماری ها، افزایش ارزش افزوده محصولات و مقابله با سرمازدگی محصولات زراعی و باغی خود به راهنمایی و توصیه های کارشناسان توجه ویژه داشته باشند.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: از ۷۲۵۰ هکتار باغات این شهرستان، ۵۰۰ هکتار باغات به محصول سیب قره قرمز به عنوان محصول بومی منطقه اختصاص یافته است که در هر هکتار ۳۵ تن و در برخی باغات نیز تا ۱۲۰ تن برداشت می شود.

محمد اسدی در ادامه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کنار تولید محصولات باغی بسیار مهم برشمرد و افزود: با احداث این صنایع می توان ارزش افزوده محصولات را بالا برد.  

۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.