محمد نظری روز دوشنبه در آیین اعطای احکام مستمری بگیران روستایی، بازنشسته و از کارافتادگی شهرستان هریس با بیان اینکه توسعه بیمه در روستاها از اولویت های دولت است، اظهار داشت: 284 هزار نفر در فاصله سنی 18 تا 50 سال جامعه هدف این صندوق در استان هستند.
وی همچنین افزود: از بین 11 هزار و 265 خانوار مشمول عضویت در سطح شهرستان هریس، تاکنون هشت هزار بیمه شده اصلی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نام نویسی کرده‌اند.
نظری با اعلام اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را از نظر تعداد بیمه شده دارد، گفت: شهرستان هریس نیز با بیش از 90 درصد جذب، رتبه نخست استان در بین شهرستان ها را دارد.
وی سن مجاز عضویت در صندوق را 18 تا 50 سال اعلام کرد و افزود: متولدین 1347 فقط تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند تا عضو این صندوق شوند و افراد 50 سال به بالا در سال بعد پذیرش نخواهند شد.
نظری افزود: خدمات صندوق شامل پرداخت مستمری بازنشستگی به شرط پرداخت 15 سال حق بیمه و سن 65 سال، مستمری از کارافتادگی کلی و فوت ناشی از کار یا عللی غیر از حوادث کاری است.
وی همچنین از ایجاد و برقراری بیمه تکمیلی در سال آینده در این صندوق خبر داد و گفت: در این طرح اعضای صندوق خدمات بیشتری در زمینه درمانی و بازنشستگی دریافت خواهند کرد.
نظری با بیان اینکه ثبت نام مشمولان صندوق از طریق دهیاری ها، شرکت های تعاونی روستائی و بخش خصوصی انجام می شود، گفت: در استان 92 کارگزار بیمه فعال هستند.
وی با بیان اینکه پنج درصد حق بیمه توسط متقاضی و 10 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود، اظهار داشت: دامنه شمول صندوق افزایش یافته و در زمان حاضر غیر از روستائیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن روستا در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، رانندگان بین شهری، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی به شرط استقرار محل شرکت در روستا یا شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی، مدیر و مربیان مهد روستا هم می توانند عضو صندوق شوند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته پوشش بیمه قالی بافانی که از طرف تامین اجتماعی مازاد اعلام شدند، به صندوق منتقل شد، افزود: بیشتر جوامع مشمول بیمه در دولت تدبیر و امید اضافه شدند.
نظری متوسط پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در آذربایجان شرقی را 65 درصد اعلام کرد و گفت: متوسط پوشش صندوق در کشور 25 درصد است.
شهرستان هریس با 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.