حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح الله موسوی درچه‌ای، ظهر تاسوعا در حرم امام خمینی(س)، گفت:فصل انتخابات یک شرایط خاصی ایجاد می‌شود و بعد از انتخابات همه شرایط باید به همان حالت اول برگردد، اما هنوز همان بغض‌ها، کینه‌ها و عداوت‌ها در دل بعضی‌ها مانده است. این بغض و کینه ریشه هر اجتماعی را خراب می‌کند. مگر خیلی از کسانی که در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند، مسلمان نبودند؟! حتی در تاریخ دارد که خیلی از اینها با وضو و غسل در جنگ با حسین(ع) شرکت کردند.

سخنران مراسم ظهر تاسوعای حرم امام خمینی(س)، با اشاره به اینکه کینه و بغض در تاریخ اتفاقات بسیار زیادی را ایجاد کرده است، گفت: فصل انتخابات یک شرایط خاصی ایجاد می‌شود و بعد از انتخابات همه شرایط باید به همان حالت اول برگردد، اما هنوز همان بغض‌ها، کینه‌ها و عداوت‌ها در دل بعضی‌ها مانده است. این بغض و کینه ریشه هر اجتماعی را خراب می‌کند. مگر خیلی از کسانی که در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند، مسلمان نبودند؟! حتی در تاریخ دارد که خیلی از اینها با وضو و غسل در جنگ با حسین(ع) شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح الله موسوی درچه‌ای طی سخنانی در مراسم عزاداری ظهر تاسوعای حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: خیلی از کسانی که در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند، پشیمان شدند؛ خولی، شمر و عمر سعد پشیمان شدند، اما خیلی از پشیمانی‌ها سودی ندارد و وقتش گذشته است. «توفیق» مسأله خیلی مهمی است؛ که انسان توفیق پیدا کند با امام حسین(ع) همراه باشد. یکی از جمله‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا این بود که شیطان بر شما نفوذ کرده است.

این کارشناس مسائل دینی افزود: یکی از کارهای شیطان عداوت، بغض و کینه است. وقتی امام حسین(ع) ردا و عبای پیامبر(ص) را پوشید و گفت من فرزند پیامبر(ص) هستم و مگر شما ندیده بودید که پیامبر(ص) چقدر نسبت به اهل بیت(ع) اظهار لطف می‌کرد؟! همه اینها را دیده‌اید ولی اشکال این است که کینه پدرم علی(ع) را در دل دارید. کینه و بغض در تاریخ اتفاقات بسیار زیادی را ایجاد کرده است. مگر در همین کشور ما شیخ فضل‌الله نوری بر دار نرفت؟!

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور خودمان هم گاهی وقت‌ها شاهد بغض‌ها و کینه‌ها هستیم، تصریح کرد: فصل انتخابات یک شرایط خاصی ایجاد می‌شود و بعد از انتخابات همه شرایط باید به همان حالت اول برگردد، اما هنوز همان بغض‌ها، کینه‌ها و عداوت‌ها در دل بعضی‌ها مانده است. این بغض و کینه ریشه هر اجتماعی را خراب می‌کند. مگر خیلی از کسانی که در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند، مسلمان نبودند؟! حتی در تاریخ دارد که خیلی از اینها با وضو و غسل در جنگ با حسین(ع) شرکت کردند.

موسوی درچه‌ای افزود: یکی از کارهای شیطان این است که گناه را زیبا جلوه می‌دهد. یکی دیگر از کارهای شیطان «فرصت‌سوزی» است. خیلی از کسانی که از قافله ابا عبدالله الحسین(ع) جا ماندند، فرصت را از دست دادند. خیلی از کسانی که دستشان به خون حسین(ع) آلوده شد، دنبال گناه دویدند؛ قرآن می‌فرماید یک عده هم دنبال کار خیر می‌دوند که کجا می‌توانند رضای خدا را جلب کنند؛ یاران اباعبدالله(ع) اینچنین بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.