پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امام با سید حسن خمینی؛

محمدعلی انصاری: بگذاریم درها باز بشود و گرایش های مختلف به صحنه بیاید

امام استاد عبور از مشکلات بود در سختی های که واقعا برجسته ترین شاگردان و یاران امام هم تصور نمی کردند که کشور از آنها بتواند به راحتی عبور کند به سرانگشت اشاره امام به تعبیر و یا با یک سخن و اطلاعیه چند خطی امام برطرف شد و ابتلائات به شیرینی و حوادثی بسیار اثرگذار در پیشرفت و تعالی نهضت مقدس اسلامی تبدیل شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: از دستگاه های اجرایی و قانون گذاری انتظار این است که این فرصت طلایی را در روزی که یک حادثه بزرگ برای این کشور به وجود آمده و یک رییس جمهور از دست ما گرفته شده است، به عنوان یک فرصت استثنایی را از دست ندهیم و بگذاریم درها باز بشود و گرایش های مختلف به صحنه بیاید و مردم احساس کنند که باید رأی خود را به هر شکلی اعمال کنند و بدانند در تعیین ریاست جمهوری خود نقش موثر و کلیدی خواهد داشت و ان شاءالله این به برکت خون شهدای ما انجام خواهد شد.

به‌ گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری ظهر امروز در دیدار اعصای ستاد با یادگار امام حجت الاسلام سیدحسن خمینی، طی سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال یکی از مقدرات خود را «ابتلاء» و امتحان نهاده است، اظهار کرد: در آیات و روایات می یابیم که هیچ انسانی نیست، مگر این که باید امتحان بشود و از همه مهم تر و بالاتر از امتحان، گاهی انسان ها دچار فتنه می شوند. البته «فتنه» معانی مختلفی که دارد یکی از آنها آزمایش است. انسان هایی موفق هستند که از عهده امتحانات و ابتلائات سرافراز بیرون می آیند؛ کسانی که از قبل آمادگی لازم را داشته باشند تا در مقابله با حوادث و ابتلائات خط مشی و برنامه داشته باشند. این امر هم برای آحاد جامعه است و هم برای رهبران و مسئولان جوامع؛ که برای این گروه دوم به مراتب شدید تر است.

وی افزود: امام از معدود رهبران تاریخ است که در ابتلائات و حوادث بزرگ توانستند ملت و جامعه و کشور را از گردنه ها و سختی های ابتلائات به راحتی عبور دهند. اینجا مجال نیست که به جزئیات بپردازم، اما اگر آن قدرت رهبری و هدایت گرانه امام نبود، جامعه ما واقعا نمی توانست از آنها عبور کند. شهادت یاران امام و توطئه ها و سختی ها و مشکلاتی که دشمنان انقلاب و نظام در آغاز پیروزی انقلاب به وجود آوردند و ابتئلائاتی که ما در صحنه جنگ هشت ساله با تدابیر امام برطرف شد.

انصاری افزود: در یک کلام بعد از انقلاب، دریایی از مشکلات و ابتلائات متوجه ملت و رهبری انقلاب ما شد، اما امام استاد عبور از مشکلات بود در سختی های که واقعا برجسته ترین شاگردان و یاران امام هم تصور نمی کردند که کشور از آنها بتواند به راحتی عبور کند به سرانگشت اشاره امام به تعبیر و یا با یک سخن و اطلاعیه چند خطی امام برطرف شد و ابتلائات به شیرینی و حوادثی بسیار اثرگذار در پیشرفت و تعالی نهضت مقدس اسلامی تبدیل شد.

انصاری ادامه داد: امام در مواقع بحرانی با تصمیمات و سخنرانی های تاریخی توانست کارها را در روال خود قرار دهد. اما یکی از مهمترین ویژگی های امام این بود که برای پیش بینی ابتلائات بزرگ بود. امام با دوراندیشی برنامه ای برای عبور از موج ها و ابتلائات پیشنهاد دادند که آنها نقطه عطف تاریخ رهبری امام شد گویی امام در آغاز پیروزی انقلاب در آینه حوادث این کشور می دانست که ممکن است کشور درگیر تهاجمات و جنگ ها شود اما با چه انگیزه ای سپاه و بسیج را تشکیل داد؟ یا کمیته را؟ برای این که افق دید و رهبری امام آنقدر وسیع و گسترده بود. حوادث برای امام خیلی روشن بود و تدارک مقدمات برای رویارویی با حوادث نزد ایشان شناخته شده بود. امام در استراتژی اصلی نظام روی حضور مردم در صحنه ها تاکید داشتند، اما می دانستند که برای تحققق این هدف و آرمان و رکن پیروزی مردم چگونه باید در صحنه باشند و رأی دهند. لذا در اولین گام و اولین حرکت امام پایه های حضور مردم را محکم برافکندند.

عضو دیرین دفتر امام یاداور شد: انتخابات های مختلف طبق پیش بینی های امام بود و با این بسترها می خواست مردم در صحنه باشند و به مردم گفتند راه شما برای حضور در قدرت هموار است، والّا مردم در حوادث سردرگم بودند و نمی دانستند چگونه باید در انتخابات حاضر باشند. امام با استراتژی هایی که داشتند در نقاط تعیین کننده و اساسی به مدد ملت آمدند. امام در روزهای پایانی عمرشان کارهای درخشانی کردند که اینها را باید از مشعشع ترین حرکت های امام دانست. امام می دانست این کشور و جامعه با وجود قومیت ها، مذاهب و گویش ها و زبان های مختلف را نمی توان با یک جناج و حزب و دسته سیاسی خاصی اداره کرد. لذا در روزهای پایانی عمرش به مردم ندا داد که در این کشور باید گرایش های چند حزبی و دسته های وابسته به نظام سیاسی اسلام تشکیل و حمایت شود و اینها نقش آفرینی کنند. 

وی تصریح کرد: فکر نکنید امام بزرگوار به آینده بعد از خود نمی اندیشید و به آن دستورالعمل ها و برنامه های بعد از خود فکر نمی کردند؛ لذا وصیت نامه سیاسی الهی امام که به تعبیری منشور عظیم و نورانی انقلاب اسلامی است را باید بیشتر مورد توجه دهیم؛ آن را ببینید، چرا که گویی حوادث امروز را هم می دیده و برای مشکلات کنونی راه حل را گفته است.

انصاری گفت: در وصیت نامه امام یک نکته روشن و بسیار تعیین کننده به نام «وحدت» است که در همه فرازهای وصیت به آن توجه شده است. هیچ کجا نمی بینیم فرازی ختم شود و امام نست به خطر تفرقه هشدار ندهد و همین وصیت نامه سیاسی و الهی و دور اندیشی امام و استقرار پایگاه های اجرایی کشور و بعد از رحلت گویی امام هنوز پیش ماست. دوراندیشی و دقت نظر ایشان و الهی فکر کردن یادگارامام مرحوم حاج سیداحمد خمینی بعد از رحلت امام صحنه را چنان آرام و با نشاط و طیب خاطر باز کرد و برای مردم اطمینان بخش شد که خبرگان رهبری که امروز تصمیم می گیرد نشأت گرفته از امام و شاهکار و هنر خلاقانه یادگار امام بود که به برکت این هنر و ابتکار می بینیم کشور ما بعد از رحلت حضرت امام زیر سایه رهبری عظیم الشأن از صحنه های سخت عبور می کند. و کشور را به تعایل و پیشرفت را می رسند.

او در ادامه به انتخابات اشاره کرد و گفت: ما در روزهای آینده بعد از برگزاری مراسم، روزهای سرنوشت سازی به عنوان انتخابات داریم. حوادث چند انتخابات را پشت سر گذاشته ایم و معیارهای حضور بیشتر مردم را می شناسیم. از دستگاه های اجرایی و قانون گذاری انتظار این است که این فرصت طلایی را در روزی که یک حادثه بزرگ برای این کشور به وجود آمده و یک رییس جمهور از دست ما گرفته شده است، به عنوان یک فرصت استثنایی را از دست ندهیم و بگذاریم درها باز بشود و گرایش های مختلف به صحنه بیاید و مردم احساس کنند که باید رأی خود را به هر شکلی اعمال کنند و بدانند در تعیین ریاست جمهوری خود نقش موثر و کلیدی خواهد داشت و ان شاءالله این به برکت خون شهدای ما انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.