حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز وقتی که فقط نوجوانی بیش نبود، با راهنمایی های پدرش و شهید قاضی طباطبایی به نهضت امام خمینی پیوسته بود.

به گزارش خبرنگار جماران، روز گذشته حجت‌الاسلا‌م سید محمد علی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به همراه رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد به هنگام خدمت به خلق خدا به شهادت رسیدند.

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی سندی از ایشان منتشر کرده که نشان دهنده آن است که وی با وجود اینکه در سنین نوجوانی به سر می برده اما به نهضت امام خمینی (س) پیوسته بوده و سعی در بیداری هم سن و سالان خود داشته است. افراد نزدیکی که او از آنها الگوپذیری داشته پدر ایشان و شهید آیت الله قاضی طباطبایی بوده اند. در متن این سند که به تاریخ بیست و سوم مرداد 57 تنظیم شده، آمده است:

 

«موضوع : سید تقى آل هاشم واعظ مسجد میرعلى محله سرخاب و ساکن تبریز سرخاب کوچه اسماعیل بقال کاشى 45

نامبرده بالا داراى شماره تلفن 28118 پسرى دارد به نام سید محمدعلى که حدود شانزده سال دارد و در مسجد میرعلى از یک ماه قبل کلاس به ظاهر دینى دایر شده و جوانان ده تا بیست ساله در این کلاس اسم نویسى کرده‌ اند و تعداد این افراد حدود هفتاد نفر می باشند. سید تقى در این کلاس دخالت مستقیم ندارد ولى وسیله پسرش افکار جوانان را مسموم می نماید ضمنا شب ها به منزل وى افراد طلبه تردد می نمایند.

نظریه شنبه: به نظر من نامبرده با شهرستان قم تماس دارد و با اخذ دستور از قم اقدامات ضد دولتى انجام می دهد.

نظریه یکشنبه: نظریه شنبه و مفاد خبر احتمالاً صحت دارد. تحقیق در زمینه چگونگى موضوع و تعیین وضعیت یاد شده فوق از طریق منابع 312 امکان‌پذیر است ضمنا یاد شده فاقد سابقه در 3 ﻫ است. سهیل

نظریه چهارشنبه: نظریه یکشنبه مورد تایید است. تقدیر

نظریه جمعه: نظریه چهارشنبه تائید می گردد. مشاهیر»

 

سند ساواک -سید محمدعلی آل هاشم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.