علی زینی وند روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تبریک 12 دی سالروز ورود مقام معظم رهبری به یزد افزود: به منظور عرضه مستقیم کالاها و نظارت بهتر بر نحوه توزیع ، باید علاوه بر ایجاد شبکه منسجم توزیع ، بانک اطلاعاتی از فروشگاه ها داشته باشیم تا در مواقع لزوم ، اطلاع رسانی مناسب به مردم انجام شود.
وی افزود: بزودی با همکاری اتحادیه های استان، قیمت تخم مرغ کمتر از نرخ تعیین شده کشوری در استان توزیع خواهد شد تا نرخ آن در فروشگاه ها تعدیل شود.
وی تصریح کرد: نابسامانی ها در بحث برخی گرانی های اخیر بیشتر متوجه بازرسی ها و نظارت هاست هرچند که تعداد بازرسی ها از بازار بالا اعلام شده ولی باید بررسی شود که میزان تاثیر آن تا چه حد در تنظیم بازار موثر بوده است.
زینی وند ادامه داد: برای حل مشکلات بازرسی باید سازمان صنعت و معدن با همکاری اتاق اصناف ، جلسات توجیهی برای بازرسان بگذارند تا نتایج بازرسی از بازار را مردم به وضوح و ملموس مشاهده کنند.
وی درباره وضعیت بازار شب عید نیز گفت: قرار شده 900تن پرتقال والنسیا و 200تن سیب درختی برای عید نوروز خریداری و ذخیره سازی شود و در صورت نیاز بیشتر نیز آمادگی لازم وجود داشته باشد تا به سرعت تهیه شود.
سرپرست معاونت هماهنگی اموری اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: در ذخیره سازی کالاهای اساسی نیز سازمان تعاون روستایی ، شرکت بازرگانی دولتی و پشیبانی دام جهاد کشاورزی ، برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند .

** 132 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی در 9 ماهه
در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد، با بیان اینکه در این مجموعه 80 بازرس و کارشناس بازرسی زیرمجموعه معاونت نظارت و بازرسی فعالیت دارند، گفت: در 9 ماهه امسال 132 هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف انجام شدد که این عدد در 12ماه پارسال 182 هزار بازرسی انجام شده بود.
محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه هر بازرس می بایست در روز 11 مورد بازرسی انجام دهد ، افزود: ارزیابی سازمان حمایت این بود که هر بازرس باید هفت یا هشت مورد بازرسی انجام دهد.
وی اضافه کرد: بر این اساس چهار هزار و 800 پرونده تخلف به ارزش 10 میلیارد ریال تشکیل شد که به نوعی به عنوان بازوی سازمان تعزیرات عمل کرده ایم .

** ذخیره سال هزار تن مرغ منجمد و تلاش برای خرید 450 تن مرغ
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان در باره وضعیت ذخیره سازی مرغ و گوشت قرمز گفت: در 9 ماهه سال جاری 926 تن مرغ منجمد ، 75تن گوشت منجمد بزریلی ، 94 تن گوشت گرم گوسفندی در استان توزیع شده است.
سید ابوالفضل وکیلی افزود: اگر میانگین هر ماه 130 تا 140 تن مرغ در استان توزیع شود، با مشکل مواجه نخواهیم شد ضمن آنکه هم اکنون پیش بینی میزان ذخیره مرغ یک هزار تن است .
وی با یبان اینکه 700تن از مرغ ذخیره شده خریداری شد، ادامه داد: برای خرید 450 تن نیز قرارداد بسته شد که تا پایان سال به ذخایر اضافه می شود که در این بخش جای نگرانی وجود ندارد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یادآور شد: در بحث گوشت قرمز و ذخیره نهاده های دامی نیز مشکلی وجود ندارد و در حال تکیمل ذخایر این بخش ها هستیم تا با مشکلی مواجه نشویم.
در این جلسه همچنین گزارش هایی در باره وضعیت بازار استان ، نحوه برخورد با افزایش قیمت برخی کالاها ، میزان ذخیره میوه شب عید ، وضعیت ذخیره برخی کالاهای اساسی ، چگونگی کاهش قیمت تخم مرغ و لزوم ایجاد بازار عرضه مستقیم کالاهای اساسی در استان یزد بحث و تبادل نظر شد.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.