مصطفی سالاری ، روز شنبه در نشست کمیته ساماندهی اتباع خارجی شهرستان افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته این کمیته تشکیل شد، امیدواریم در نیمه دوم سال 96 این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا بتوان با ارائه راهکارهای جدید با رفع مسائل و مشکلات موجود، پاسخگوی مطالبات مردمی در این زمینه باشیم.
وی تصریح کرد: در نظر است با هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه ها قوانین مربوط به نحوه سکونت، اشتغال، تحصیل فرزندان و ... اتباع خارجی به نحو مطلوبی اجرا شود و با ارتقای خدمات بهداشتی و آموزشی و فرهنگی زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و فرهنگ ایران اسلامی فراهم شود.
فرماندار مرکز استان یزد در ادامه با اشاره به سیاست های نظام در خصوص اتباع خارجی گفت: متاسفانه برخی رسانه های خارجی با جوسازی به دنبال القا در مورد رفتار نامناسب جمهوری اسلامی با مهاجران به مخاطبان خود هستند در حالیکه مسئولان عالی رتبه ایران بارها در مجامع عمومی تأکید بر اقدامات اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات با این افراد داشته اند.
سالاری در ادامه به ثبت جهانی شهر یزد در تیرماه سال 1396در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) اشاره کرد و یادآورشد: در آینده ای نزدیک شاهد حضور گسترده تر گردشگران خارجی در این شهر تاریخی هستیم،ن لازم است در همه حوزه ها زمینه را برای میزبانی شایسته از آنها که از اقصی نقاط دنیا و سفیران ایران محسوب می شوند، فراهم کنیم.
فرماندار یزد خواستار تشکیل جلسات کمیته یادشده به صورت ماهانه شد و ابراز امید واری کرد: در نشست بعدی وظایف شهرستانی دستگاه های اجرایی در عرصه های مختلف ساماندهی اتباع خارجی تهیه و ابلاغ شود.
در این نشست آماری از شهروندان خارجی مقیم شهرستان یزد ارایه نشد.
از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان یزد، بیش از 600 هزار نفر در مرکز استان سکونت دارند.
7537*2047* خبرنگار: مسعود میرجلیلی * انتشار - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.