در این مطلب آمده است: تاخیرهای مکرر پروازها به یزد همچنان ادامه دارد و این مساله در آخرین مورد خود باعث لغو یک همایش مهم گردشگری شد که قرار بود با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی برگزار شود.
این تاخیر در ابتدای هفته نیز اتفاق افتاد طوریکه مسافران به نشانه اعتراض حاضر به ترک هواپیما نبودند و از کم توجهی مسئولان به این موضوع گلایه داشتند.
تاخیرهای پروازی تاثیر بسیاری بر زندگی روزمره مردم می گذارد و بسیاری از تجار، بازرگانان و افرادی که برنامه ریزی های کاری در مقصد های خود داشته اند به واسطه لغو پروازشان متضرر شده و اغلب پاسخ درخوری از شرکتهای هوایی دریافت نکرده اند.
پیشتر رییس کل دادگستری یزد اعلام کرد، تاخیرهای بیش از حد مجاز امری غیرقانونی بوده و دادگستری در صورت شکایت شهروندان حتما به این موضوع رسیدگی می کند اما چنین تمهیداتی هم تاکنون نتوانسته از تعداد تاخیر پروازهای یزد بکاهد.
فرودگاه شهید صدوقی یزد در دولت تدبیر و امید بین المللی شد و زیرساخت های آن ارتقا یافت و بر همین اساس، امید می رفت در کنار تخصیص هواپیماهای با کیفیت تر و ایجاد خطوط هوایی جدید، شرایط پروازی و خصوصا منظم بودن زمان پروازها بیشتر شود اما این به آرزویی برای مردم یزد بدل شده است.
مسئولان فرودگاه شهید صدوقی یزد هم تاخیر پروازها را عمدتا از مبدا دانسته و اعلام می دارند اغلب پروازهای خروجی از یزد با حداقل تاخیر انجام شده و بیشتر پروازهای ورودی به استان تاخیر طولانی داشته که دلایل آن در اختیار فرودگاه یزد نیست.
آنچه در این ماجرا مشهود است کشور با کمبود شدید هواپیمای مناسب روبروست و هرچند به تازگی تحریم های خرید هواپیما پس از چهار دهه برداشته شده و قرارداد هایی با ایرباس و بویینگ برای خرید حجمی هواپیما بسته شده اما راه درازی تا نوسازی مناسب سیستم هوایی کشور مانده و باید مسئولین نه تنها مدیریت خدمات و نظارت بر خطوط هوایی را افزایش دهند بلکه بیش از توان و طرفیت خطوط هوایی اقدام به فروش بلیط نکنند.
7532*2047* دریافت کننده: سعید صادقی مقدم -انتشار- عباسقلی اشکورجیری*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.