به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی در نخستین دقایق آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در مسجد روضه محمدیه (حظیره) در جمع خبرنگاران افزود: حضور چشمگیر و حداکثری مردم در انتخابات، پشتوانه مردمی بالایی برای مسوولان است .
وی اظهار کرد: انتخابات ایران همواره در دنیا مورد توجه و اثرگذار بوده، به طوریکه مشارکت حداکثری مردم در این رویداد باعث می شود تا جایگاه کشور در مناسبات بین المللی تقویت شود و پاسخی محکم از ملت از سوی ملت ایران به جهان استکبار داده می شود.
استاندار یزد با تبیین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: سرنوشت چهار سال آینده و سال های بعد کشور در این انتخابات رقم می خورد و مردم با انتخاب شایسته خود می توانند زمینه رشد و پویایی کشور و بهبود شرایط را فراهم می کند.
وی افزود: مردم با حضور گسترده در انتخابات شوراها نیز شرایط محیطی خود را سامان می دهند و با انتخاب افراد کارآمد، دانا و کارشناس برای شوراها زمینه زیباسازی، طراحی مبلمان و دیگر مسائل شهری، طرح های تفصیلی بهتر و محیط مناسبت تری را برای زندگی خود فراهم می کنند.
میرمحمدی ادامه داد: امروز از نخستین ساعات رای گیری شاهد حضور گسترده مردم در شعب های اخذ رای هستیم که مشارکت آحاد مردم در انتخابات باعث افتخار ملی و نشان دهنده آگاهی، بیداری و زمان شناسی مردم باشد.
در انتخابات 29 اردیبهشت، 677 هزار و 942 نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که پیش بینی می شود حدود 80 درصد آنان در انتخابات مشارکت کنند.
مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد سه هزار 317 نفر است که دو هزارو 490 نفر در حوزه روستایی و بقیه در حوزه شهری رقابت می کنند..
413 حوزه انتخابیه شامل 12 حوزه شهری و 392 حوزه روستایی برای انتخابات در استان یزد مهیا شده و در مجموع 24 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنیتی، ستادی و خدماتی برای برگزاری مطلوب انتخابات همکاری می کنند.
همچنین 876 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 836 شعبه برای انتخابات شوراها دایر شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.