محمدرضا صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نیروها با همکاری سازمان آتش نشانی و مرکز بهداشت و درمان یزد به فعالیت خود در گندزدایی معابر و اماکن عمومی با عنوان عملیات محله محور ستاد مردمی امداد (سما ) ادامه می دهند. 

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی مردم در برابر بیماری کرونا اظهار کرد:  با توجه به تردد مردم و به منظور رعایت حال شهروندان، فعالیت نیروهای مردمی در ساعات پایانی شب انجام می‌شود. 

مسوول حرکت‌های جهادی  استان یزد گفت: محلول‌ ضدعفونی از طریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تامین شد و تعدادی دستگاه و وسایل لازم  از طریق این سازمان در اختیار نیروهای مردمی قرار گرفته است. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان مرکز ایالت هوبی چین شناسایی شد و نخستین مورد آن رسما ۲۹ بهمن ماه ۹۸ در قم گزارش شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شستن مرتب دست‌ و صورت با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌ نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مسوولان یزد و وزارت بهداشت ، تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند و از یک هزار و ٥١٤ نفر که با علایم بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، نتیجه آزمایش ٣٧٧ نفر در زمینه ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.