دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه به ایرنا گفت: در شهر یزد، چهار مرکز و در هر یک از شهرستان های استان، یک مرکز منتخب جامع سلامت منظور شده است.

وی چهار مرکز منتخب جامع سلامت در شهر یزد را شامل مرکز رحمت‌آباد ، نیکوپور، امامشهر، و زارچ اعلام کرد و افزود: مرکز بقایی پور بیمارستان شهید صدوقی نیز آماده پذیرش بیماران با اعلام تنفسی و تب و لرز است. 

به گفته وی مرکز جامع سلامت شماره ۲ ابرکوه، مرکز شماره چهار اردکان، مرکز شماره ۲ بافق و مرکز شماره یک میبد نیز برای همین منظور، آماده پذیرش این بیماران هستند.

دکتر نوری شادکام اضافه کرد: همچنین مراکز جامع سلامت شهرستان های اشکذر، بهاباد، محمد رسول الله تفت، خاتم، شهید بهشتی مهریز نیز آماده پذیرش این دست از بیماران می باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: مراجعه کنندگان به این مراکز توسط پزشکان مستقر در آن ویزیت و در صورتی که درمان به صورت سرپایی باشد، بیمار را ویزیت و مرخص می کنند و در صورتی که مشکوک به کرونا باشد ضمن قرنطینه بیمار در منزل، از خانواده وی نیز در برابر بیماری احتمالی محافظت خواهد شد .

وی اضافه کرد: این دست از بیماران در صورتی که نیاز به بستری شدن داشته باشند در بیمارستان های همان شهرستان بستری خواهند شد. 

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد اعلام کرد از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون، یکهزار و ۶۰۱ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد ۳۴۴ نفر بهبود یافتند و ترخیص شدند؛ ۱۷۱ نفر مبتلا و ۲۰ نفر نیز تاکنون فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.