حسین ابویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این حلقه‌ها به صورت منظم و مستمر در خصوص مسائل مختلف روز جامعه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تشکیل شدند و اقدام های لازم را برای ارتقای امور انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی و علمی داخل و بیرون دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این تشکل برگزار می‌شود و نقش مهمی در تحقق اهداف نظام دارد .

رییس سازمان بسیج اساتید یزد از برگزاری یادواره شهید الله‌دادی و ۱۳۵ شهید علمی استان خبر داد و گفت: این یادواره چهارشنبه برابر ۱۶ بهمن‌ماه جاری با حضور مسوولان و چهره‌های برتر علمی در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

ابویی اظهارداشت: بسیج اساتید کشور به دنبال راه‌اندازی ۱۵۰ اندیشکده است که یزد اولین استانی است که سال ۸۹ به همت شهید الله‌دادی موفق به راه اندازی مرکز پژوهش‌های 

راهبردی شده است.

رییس سازمان بسیج اساتید یزد از تصویب و راه‌اندازی پژوهشکده عناصر راهبردی در اسفند ماه ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: این پژوهشکده در حال حاضر در حال فعالیت بوده و محصولات خود را ارائه می‌دهد.

ابویی همچنین با تاکید بر اینکه  بسیج اساتید حق دخالت علیه یا له نامزدهای انتخاباتی را ندارد ، گفت: وظیفه ما فقط تبیین انتخابات، ارائه معرفی معیارها برای نامزد اصلح و فراهم ساختن زمینه حضور حداکثری مردم در صحه انتخابات است.

هم اکنون کانون بسیج اساتید یزد با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشگاهیان بسیجی در مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارد که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

 برگزاری نشست های علمی، جلسه های معرفتی و تحلیل و بصیرتی، اردوها، مسابقات، کرسی های آزاد اندیشی و همچنین حلقه های صالحین از جمله برنامه های محوری است.

 هم اکنون یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷  واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.