امیر سعید مصباح روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار مهریز افزود: ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازارکار که به اشتغال مولد و پایدار جوانان در جامعه کمک کند از جمله امور، برنامه‌ها و مسوولیت‌هایی هست که بر عهده مراکز فنی و حرفه گذاشته شد .

وی ادامه داد: با شناسایی عوامل بیکاری جوانان به این نتیجه رسیدیم که در ارائه آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازارکار باید فعالیت های بیشتری انجام شود و نیازسنجی‌ها در مورد برگزاری دوره‌های مهارتی، تدوین برنامه‌ها بر اساس نیازهای بلند مدت مهریز برای تربیت نیروی انسانی به تناسب فعالیت‌ها و پروژه‌ها انجام شود.

برگزاری اولین دوره مسابقات مهارت آموزی جهان اسلام در یزد 

این مسوول با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک اولین دوره مسابقات مهارت آموزی جهان اسلام در یزد برگزار می شود بیان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی، نقش آن در توسعه اقتصادی ، ایجاد فرصتی متناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت ها برای رقابت سالم میان جوانان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

مصباح ، بدون اشاره به زمان برگزاری این مسابقات ، مهمترین رسالت این اداره‌کل را  تربیت و افزایش کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار در دستیابی به اشتغال مولد و پایدار عنوان کرد.

مصباح  ۱۲ آذرماه جای به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان یزد منصوب شد.

 این استان ۱۶ مرکز دولتی و ۳۶۰ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه ای دارد و در سال جاری سه مرکز جوار کارگاهی در واحدهای صنعتی دایر شد و یزد تنها استانی است که آموزش آتش باری معدن در آن انجام می‌شود.

همچنین فرماندار مهریز  با تأکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ‌ای میان‌بری برای رسیدن به رشد و توسعه است گفت: نمی‌توان در مذمت علم، کلامی به زبان آورد و جامعه به انواع و اقسام هنرها و حرفه‌ها نیاز دارد و تأمین آن تنها از مسیر دانشگاهی مقدور نیست.

رضا زارع زاده مهریزی با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند فقر و بیکاری را تقلیل دهد اظهار کرد: خروجی آموزش‌های مهارتی موجب پیدایش ۲ مقوله شغلی و افزایش تولید می‌شود.

همچنین رییس اداره فنی و حرفه ای مهریز به معرفی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و گفت:  مهارت آموزی در محیط های واقعی یکی از روش‌های آموزش مهارت آموزی

 است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

هادی ابویی مهریزی با تاکید بر لزوم همراهی صنف‌های مهارتی برای نهادینه کردن طرح مهارت آموزی در محیط کار، از فرماندار مهریز خواست ، در اجرای کامل این طرح دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شهرستان با این اداره همکاری کنند.

مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در این شهرستان آغاز کرده است.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.