عبدالله جلالی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه پدافند غیرعامل بر اساس واژه تهدید دشمن و حس خطر شکل می‌گیرد افزود: در بحث حس خطر، با عنوان میزان خطر و خطرپذیری، مواردی بررسی می‌شوند که نام آن را ریسک می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تهدیدات به ۲ بخش طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: تهدیدات طبیعی از گذشته مورد توجه بوده ولی بحث تهدیدات غیرطبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول اظهار داشت: در گذشته پدافند غیرعامل بیشتر در بحث فیزیکی بوده ولی با توجه به اینکه تهدیدات بر اساس پیشرفت تکنولوژی شکل‌های جدید به خود گرفته، در حوزه‌های سایبری، شیمیایی و موارد مختلف دیگر از این قبیل هم بحث پدافند غیرعامل اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

جلالی  تصریح کرد: با توجه به این خطرهایی که حس می‌شود، مجموعه زیرساخت‌هایی که خدمات‌رسانی به مردم و اداره حاکمیت دارند، ارزیابی و بررسی می‌شود تا مشخص شود که این خطرات به چه زیر مجموعه‌ای آسیب وارد می‌کند و بر این اساس در راستای کاهش آسیب‌پذیری آن مجموعه اقدامات لازم به عمل می‌آید.

به گزارش چهارشنبه‌شب دفتر امام جمعه یزد، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در حال حاضر حوزه‌های آسیب‌پذیر شناسایی و اقدامات لازم در راستای تقویت آن صورت گرفته و در حال انجام است.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت تلاش برای خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف گفت: اتکای صرف به واردات در حوزه صنعتی تهدیدی جدی برای استقلال کشور است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: دشمن یک سری حرکت‌های فیزیکی دارد و در کنار آن جنگ نرم را هم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشمن شدیدتر و حساس‌تر از جنگ سخت است عنوان کرد: دشمن الان هم به صورت بسیار جدی از این باب وارد شده و در تلاش است که به کشور در این حوزه خسارت وارد کند.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل یزد گفت: با توجه به تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای که منعقد شد، مرکز آموزشی آزادشهر یزد با هدف آموزش نیروهای امدادی و عملیاتی در مقابل تهدیدات مختلف از جمله تهدیدات بیولوژیک مورد استفاده قرار گرفته است.

محمدصادق طهماسبی ادامه داد: از بدو تاسیس این مرکز تاکنون، بیش از هفت هزار نفر به صورت ملی در این مرکز آموزش دیدند و اصول و مبانی اولیه پدافند غیر عامل در موارد مختلف اضطرار را آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه استان در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور معرفی شده گفت: امسال در ستاد اربعین استان به عنوان دبیر فعالیت کردیم و با توجه به اهداف پدافندی که برای حفظ جان مردم در نظر گرفته شده بود، تمام کارگروه‌های ما در کمیته‌های این ستاد فعال بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.