محمدعلی طالبی یکشنبه‌شب در نشست رئیسان بانک‌های دولتی و خصوصی استان با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته به وضعیت خاص اقتصادی جامعه با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی  افزود: نقش بانک‌ها در توسعه استان بر کسی پوشیده نیست و باید با همکاری هم برای کمک به تسریع در حل مسائل و خدمت به فعالان اقتصادی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در یزد به هیچ وجه زیبنده استان نیست ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر با همت مسئولان و همراهی بانک‌ها با پرداخت تسهیلات گامی در کاهش آن برداشته شد ولی جای کار زیادی هنوز وجود دارد که بانک‌ها می‌توانند در این زمینه فعال‌تر اقدام کنند.

استاندار یزد به آمار بیکاری استان اشاره نکرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی باید اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کمک به توسعه استان به خصوص ایجاد اشتغال و رونق تولید و حل مشکلات در سایه برنامه‌محوری و همکاری باشد.

طالبی تاکید کرذ: نگاه ما به منابع مالی این هست که بیش از گذشته در راستای کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال مبتنی بر فناوری بر اساس اهداف نظام اسلامی و طرح‌های دولت باشد.

وی گفت: بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات نباید تنها به آمار اکتفا کنند بلکه مهم آن است که بر نحوه تسهیلات پرداختی نظارت شود که تاچه اندازه در مسیر صحیح برای تولید و اشتغال صرف شده و خروجی آن چه بوده است.

استاندار یزد اظهار داشت: همکاری و برنامه‌ریزی بانک‌های دولتی و خصوص و همراهی سرمایه‌گذاران قطعا در رونق تولید و اشتغال استان نقش اساسی دارد.

طالبی همچنین از رئیسان بانک‌ها خواست تا نظارت بیشر بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی  برای ایجاد اشتغال داشته باشند تا به نحو مناسب در راستای برنامه‌ها اجرا شود.

به گزارش ایرنا، استاندار یزد پیش‌تر با اشاره به اینکه هم‌اکنون نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۸ درصد است گفته بود: با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که با همکاری بخش‌های مختلف انجام گرفته شد این عدد تا پایان سال به ۱۰ درصد خواهد رسید.

محمدعلی طالبی به مناسبت هفته دولت افزود: برای کاهش نرخ بیکاری و اشتغال مولد و مفید، همکاری همگان نیاز است و در این خصوص اقدام‌های دقیقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته استان یزد در صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی رتبه اول کشور را کسب کرد؛ ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی فارغ‌التحصیل و ارائه تسهیلات مناسب برای آنها باید در اولویت باشد.

طالبی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح‌های اقتصادی و کمک به اشتغال جوانان با همراهی و همکاری بخش‌های مختلف به جد پیگیری شود.

در پایان نشست  یادشده رئیسان بانک‌هی استان  بر همکاری تمام دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در اجرای طرح‌های دولت در عرصه تولید و اشتغال تاکید کردند.

هم اکنون ۱۷ بانک با بیش از سه هزار کارمند در ۴۳۰ شعبه زیرمجموعه شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد فعالیت دارد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و استان بر اساس آمارها در فاصله ۲ سرشماری ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۸۲ هزار نفر از دیگر مناطق کشور به یزد که عمدتا نیروی کار ساده هستند مهاجرت کردند، همچنین حدود ۱۲۰ هزار نفر از مهاجران افغان هم در استان یزد حضور دارند.

در مقابل تعدادی از صاحبان سرمایه و خرد، افراد تحصیل کرده و پژوهشگر یزدی در جست و جوی زندگی بهتر و کسب درآمد بیشتر و ... به برخی مناطق از جمله استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گیلان ، مازندران ، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خارج از کشور مهاجرت کردند. 

مسئولان استان و دولت باید تدابیری را اتخاذ کنند، تا ماندگاری چنین افرادی که با سرمایه‌های استان تحصیل کردند، بیشتر شود .         

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.