حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در نشستی که با حضور تعدادی از مسئولان اجرایی در تفرجگاه « غربالبیز» مهریز برگزار شد، افزود: ایجاد نمازخانه مناسب و اجرای برنامه‌های جذاب مذهبی برای جذب جوانان و سایر اقشار مردم در تفرجگاه‌های شهرستان ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت وضوخانه و فضاهای مناسب فرهنگی برای برگزاری برخی برنامه‌ها توسط تشکل ها و دستگاه‌های اجرایی در مکان‌های تاریخی و تفریحی نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و نیز مسافران دارد.

همچنین فرماندار مهریز با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار طرح‌های عمرانی، همکاری بخش‌خصوصی و خیران را در انجام امور خواستار شد.

رضا زارع‌زاده مهریزی تصریح کرد: دولت بر حسب نیاز و بودجه در راستای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران در مکان‌های دینی و تاریخی توجه دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید ستاد خدمات سفر نه تنها در شب عید بلکه از هم‌اکنون با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های منطقه برای پذیرایی مطلوب از مسافران اقدام کند.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند، ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

غربالبیز یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی مهریز است که در طول سال و به ویژه ایام نوروز، افرادی زیادی از فضای فرحبخش اطراف چشمه آن استفاده می‌کنند.

مجموعه گردشگری غربال بیز مهریز با مساحت ۱۰ هکتار در جوار روستای « مدوار» و در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی بکر، آب از حفره‌های داخل کوه در محل جاری است و به باور مردم منطقه نخستین مجتمع زیستی و سکونتگاه انسان به شمار می رود.

منطقه ییلاقی غربالبیز مهریز در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.