سرپرست راهور استان یزد علت حادثه را سرعت زیاد این خودرو که سرنشینان آن فاقد گواهینامه بودند اعلام کرد.

به دنبال معرفی مقصر یا مقصران نیستیم! چون عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند و این چنین حوادث تاسف باری را رقم می‌زنند.

 از یک طرف شور و هیجان جوانی و نوجوانی و عدم آگاهی این قشر از پیامدهای حوادث این چنینی منجر به این دست از اتفاقات می گردد، از سوی دیگر خانواده‌ها نباید وسایل نقلیه را در اختیار افراد فاقد گواهینامه قرار بدهند و از سوی دیگر لازم است تا متولیان و مسوولان ترافیک استان تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش این گونه حوادث را بکار گیرند. 

گاها مشاهده می‌شود که برخی رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ها از وجود دوربین‌ها و سرعت گیرها در خیابان های شهر گله دارند غافل از آنکه همین دوربین‌ها و سرعت‌گیرهای به ظاهر مزاحم، روزانه جان چندین نفر از همشهریان ما را نجات می‌دهند.

راننده ای که به دوربین می رسد از ترس جریمه شدن و یا وقتی به سرعت گیر می رسد برای در امان ماندن از خسارت جانی و مالی، پا را بر روی پدال ترمز می‌گذارد و این یعنی محافظت از جان.

کارشناسان راهور و متولیان امر ترافیک، یکی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات رانندگی در این استان را سرعت زیاد وسایل نقلیه اعلام می کنند و تجربه ثابت کرده آنچه می تواند جلوی این سرعت که گاهی می توان از آن بعنوان جنون سرعت یاد کرد را بگیرد همین دوربین‌ها و سرعت‌گیرهای خیابانهاست.

اغلب خیابان‌های شهر یزد مجهز به دوربین‌ و سرعت‌گیر هستند اما هنور برخی از معابر و خیابانهای اصلی شهر که هر روز در گوشه و کنار شهر شاهد حوادث ناگوار در آنها هستیم دوربین و سرعت گیری ندارند که نمونه آن همین خیابان امام رضا (ع) است؛ خیابانی که منجر به فوت یک نوجوان ۱۵ ساله و به کما رفتن نوجوان ۱۶ ساله دیگری در آن شد به مسافت چهار کیلومتر، نه دوربینی دارد و نه سرعت گیری ! و همین منجر به تحریک رانندگان برای سرعت زیاد است.

لازم است شهرداری یزد نسبت به ساخت سرعت گیر و نصب حداقل یک دوربین کنترل سرعت در این خیابان و معابری مشابه آن اقدام کند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.

کاری خوبی که شهرداری یزد آغاز کرده و باید ادامه یابد استاندارد کردن بسیاری از سرعت گیرهای داخل شهر است و به عبارتی همانطور که ساخت سرعت گیر لازم است توجه به استاندارد بودن هم لازم است تا علاوه بر اینکه سرعت خودرو را کاهش می دهد منجر به وارد شدن خسارت فنی به وسایل نقلیه هم نشود.

همچنان در بخشی از خیابانهای شهر، سرعت‌گیرهای موجود، استاندارد نیست که لازم است از سوی شهرداری اقدام لازم صورت گیرد.

فوت ۵۶ نفر و زخمی شدن سه هزار و ۳۲ نفر نیز در نیمه نخست امسال در معابر داخل شهر استان یزد، زیبنده این استان نیست و خانواده‌ها، کارشناسان و متولیان ترافیک استان باید برای معضل حجم حوادث ترافیکی در این استان چاره‌ای کارساز بیندیشند.

۶۱۹۷  خبرنگار ایرنا یزد 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.