به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی شنبه شب در این جلسه که با حضور امام جمعه و اعضای شورا در سالن شهدای معلم مهریز تشکیل شد، افزود: تامین فضای آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان با همکاری خیران در کنار طرح های خوبی که دولت دارد ضروری است و باید بیش از گذشته در این ارتباط فعالیت کرد.
وی ادامه داد: سال های گذشته با اقدام های انجام شده شاهد همکاری و مشارکت بخش خصوصی و خیران در همراهی با دولت و مسئولان در ساخت مدارس و برخی فضاهای فرهنگی و ورزشی هستیم.
فرماندار مهریز تاکید کرد: شناسایی خیران و برنامه ریزی برای جلب مشارکت آنها موضوع مهمی است که باید در دستور کار شوراو با همکاری دستگاه های دیگر و مردم قرار گیرد.
زارع زاده مهریزی تصریح کرد: برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز به نحو مناسب و همچنین معرفی و تجلیل از آنها ضروری است و نقش مهمی در ایجاد انگیزه و تشویق دیگران برای ورود به این موضوع مهم دارد.
وی به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله مطهری با برنامه های متنوع فرهنگی با همکاری تشکل ها و مدارس اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.

**ضرورت توجه به تربیت دینی دانش آموزان
همچنین امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه یکی از هدف های دشمنان، انجام برنامه های سوء فرهنگی و ضربه زدن به اعتقاد و ایمان دانش آموزان است بر اهمیت توجه به تقویت مبانی دینی آنها تاکید کرد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: در کنار فعالیت های آموزشی باید مربیان و تمام معلمان و کارکنان مدارس به مسائل دینی و انقلابی در بین دانش آموزان توجه داشته باشند.
وی اظهار داشت: اگر بنیه دینی و اخلاقی دانش آموزان تقویت شود، تهاجم فرهنگی نمی تواند به نسل جوان آسیب وارد کند، امیدواریم مسائل پرورشی در اولویت قرار گیرد.

** 17 برنامه شاخص بزرگداشت مقام معلم
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم 17 برنامه شاخص فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری فرهنگیان، دستگاه های اجرایی و مردم در این شهرستان پیش بینی شد.
سید علی کارآموز، مهمترین این برنامه ها را بزرگداشت مقام شهدای فرهنگی، دیدار با مسئولان، تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و نشست های فرهنگی و پرسش و پاسخ ذکر کرد.
وی اظهار داشت: غبارروبی گلزار شهیدان، برگزاری چندین جشن، معرفی نخبگان، برپایی نمایشگاه، سخنرانی در مدارس و نشست خبری اهم برنامه هاست.
مدیر آموزش و پرورش مهریز به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در چهارم اردیبهشت ماه سال 98 در شهر و برخی مدارس شهرستان و تجلیل از فعالان این عرصه خبر داد.
کارآموز به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی از تمام ظرفیت ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده می شود.
مهریز 100 مدرسه و 10هزار دانش آموز دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.