به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: تشکیل و تقویت این تشکل ها در استان کاری مهم و مورد تاکید است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه کارهای خوبی در سطح استان انجام شده، تداوم آنها با همکاری دستگاه های مرتبط مسئول و مردم را به عنوان یک ضرورت خواستار شد.
استاندار یزد گفت: کمیته های مختلفی زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند که باید آنها بیش از گذشته وظایف خود را جدی انجام دهند.
به گفته طالبی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در عمل، ترسیم کننده نقشه راه و تسهیل کننده روندها فعالیت ها برای رسیدن به اهداف و وظایف قانونی باشد.
وی بیان داشت: بهره گیری از دیدگاه افراد آگاه و دانشگاهیان در مبارزه و پیشگیری از استعمال مواد مخدر جزو برنامه های مهم است که باید همواره از آنها استفاده کرد.
استاندار یزد همچنین به اهمیت بهره گیری از طرح ها و برنامه هایی که در سطح محلات مختلف برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته اشاره کرد و گسترش آن را مورد تاکید قرار داد.
طالبی گفت: جلب مشارکت مردم در امر مبارزه با توزیع و تقاضای مواد مخدر و حوزه درمان اعتیاد موضوع اساسی است که باید همواره مدنظر جدی قرار گیرد .
در این جلسه برخی از مسئولان گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ضرورت فعالیت های فرهنگی تاکید کردند.
نهادهای مسئول استان هنوز گزارشی از میزان کشف مواد مخدر، تعداد متهمان و خودروهای توقیف شده سال 1397 در اختیار رسانه ها قرار ندادند.
یزد نقش موثری در ارتباط استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.