به گزارش ایرنا، علی رضا تابش چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در یزد افزود: سینمای ایران به عنوان یکی از میراث انقلاب اسلامی، نقش موثری در معرفی چهره ایران به جهانیان داشته است.
وی ادامه داد: باوجود اینکه کشور چهار دهه پرتلاطم را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب پشت سر گذاشت، هنرمندان سینما با بهره گیری دانش و تخصص خود و نمایش جلوه ‌های انسانی، بیشتر از سایر بخش ها به معرفی فرهنگ ایرانی پرداخته اند.
وی اضافه کرد: جریان فیلم کوتاه به عنوان جریانی پیشرو و بالنده در سال های پس از انقلاب، در معرفی هویت بومی و فرهنگی ایران جسورانه و خلاقانه تر عمل کرده است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با یادآوری ثبت جهانی بخشی از بافت تاریخی یزد در یونسکو خاطرنشان کرد: از مسئولان استان انتظار می ‌رود با وحدت و همدلی زمینه بروز خلاقیت های هنرمندان را در عرصه تولید محتوای هنری فراهم کنند.

** فیلم کوتاه، کامل ترین گنجینه برای بیان هویت ایرانی
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: فیلم کوتاه کامل ترین گنجینه برای بیان هویت غنی ایرانی با زبان گویای هنر است.
علی زینی وند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بشری، زبانی گویاتر و دلچسب تر از زبان هنر نبوده و نیست، چرا که کامل ترین و بهترین پیام ها، موجز و مختصر بیان می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه امروزه جامعه جوان ایران تشنه هویت اصیل ایرانی و اسلامی است، اظهار امیدواری کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با تبادل اندیشه های نو در بستر هنر به کار خود ادامه دهد.

** استقبال کم نظیر یزدی ها از جشنواره
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با ابراز خرسندی از استقبال کم نظیر مردم از سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در یزد گفت: این استقبال نشان دهنده اعتماد مردم به این جشنواره است.
مجید جوادیان زاده اظهار داشت: ٤٠٦ اثر از هنرمندان و فیلمسازان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در چند سال اخیر بی سابقه بود.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد آثار ارسالی از استان های تهران و یزد بود، ادامه داد: استقبال هنرمندان یزدی برای حضور در جشنواره رضوی، نشان از تاثیر آن بر سینمای یزد دارد.
سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی چهارشنبه شب با معرفی و تجلیل از خالقان آثار برتر پایان یافت.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.