به گزارش روز سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، علی زنی وند در نشست هماهنگی نحوه اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص بخشودگی سود و امهال وام کشاورزان خسارت‌دیده گفت: اقدامات خوبی در ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها صورت گرفت ولی پرداخت وام به کشاورزان یزد باید به موقع باشد .
وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت بانک های استان حمایت از بخش کشاورزی است ، افزود: متاسفانه کمبود بارندگی و خشکسالی های پی در پی ، تاثیر زیادی در کاهش تولید محصولات کشاورزی دارد.
** شناسایی افراد سودجو از تسهیلات کشاورزی ضروری است
معاون استانداری یزد با اشاره به شرایط ویژه کشور خاطرنشان کرد: ضروری است ، مشمولان واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات از افراد سودجو متمایز شوند و کسانی که می‌خواهند به اسم دریافت وام سودجویی کرده و به اقتصاد کشور ‌آسیب وارد کنند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی شود.
زینی وند تأکید کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد میزان خسارت شهرستان‌های استان در بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی ها را به‌صورت دقیق به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گزارش دهد.
در این نشست مدیران عامل بانک‌ها گزارشی از پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده ارائه کردند و در رابطه با نحوه اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص بخشودگی سود و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده در استان، نقطه نظرات خود را بیان کردند.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالی، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.