به گزارش خبرنگار ایرنا نسرین غزنوی روز شنبه در نشست خبری در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا افزود: در سه ماه نخست امسال با تلاش جنگلبانان و همکاری مردم، هفت آتش سوزی در منابع طبیعی روستاهای چلوند، عباس آباد، دربند، سیج و شیخ محله عنبران مهار شده است.
وی اظهار کرد: کاهش رطوبت جنگل به علت تابش متوالی خورشید، کاهش بارندگی و افزایش دما زمینه آتش سوزی های احتمالی در جنگل های شهرستان را فراهم کرده و دامداران، روستائیان حاشیه جنگل، گردشگران و کوهنوردان باید از افروختن آتش در جنگل ها، مزارع حاشیه آن و تنه درختان خودداری کنند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 16 هزار و 284 متر مربع از اراضی ملی آستارا از دست افراد سودجو آزاد و سازه های غیر مجاز آنها تخریب شده و نیروهای یگان حفاظت این اداره، 15 فرد متخلف را دستگیر و به محاکم قضایی معرفی کرده اند.
غزنوی ادامه داد: کاشت درخت در اراضی ملی و جلب مشارکت مردم در این رابطه از برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است و به زودی اجرا خواهد شد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی نظیر بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.

** 54 تن فرآورده لبنی از آستارا صادر شد
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 54 هزار کیلوگرم پنیر و خامه تولیدی استان مازندران به ارزش 240 هزار دلار، از مرز زمینی گمرک این شهرستان به روسیه صادر شد.
بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله طی روز جاری با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد و پیش از این در سال جاری 76 تن پنیر و خامه، 47 تن پودر ماهی، 19 تن ماهی منجمد و چهار تن روغن ماهی از این شهرستان صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

** آب شرب روستای چلوند آستارا تقویت شد
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا از راه اندازی پمپ شناور تاسیسات آبرسانی چلوند و تقویت جریان آب 400 خانوار این روستا خبر داد.
محمد غزنویان به خبرنگار ایرنا گفت: از کار افتادن دستگاه پمپ تاسیسات آبرسانی باعث افت فشار و قطع آب شرب چلوند طی چند روز گذشته شده بود کع با صرف 150 میلیون ریال، پمپ جدید خرید و نصب شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و 9 هزار و 230 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.