به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین قربانی روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت خیرین، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در رشت افزود: در عرصه حمایت قانونگذاری و تخصیص منابع ، گام های خوبی برای جمعیت هلال احمر برداشته شده است.
وی با اشاره به نقش مهم جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی ها، در حوادث و بلایا و کمک به نیازمندان اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی به همت همکاران توانسته ایم فراکسیون هلال احمر را با 147 عضو تشکیل دهیم که بزرگترین فراکسیون مجلس است.
وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی غیردولتی در عرصه خدمات رسانی به مردم و نیازمندان، گوی سبقت را از بسیاری سازمان های خدمتگزار ربوده که عشق و علاقه نیروها در این جمعیت برای ارائه خدمات در حوادث و بلایا جای قدردانی دارد.
نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پیشرفت جمعیت هلال احمر گیلان در زمینه های مختلف اظهار کرد: هلال احمر این استان با توجه به برخوردای از نیروهای کارآمد و دلسوز در عرصه خدمات رسانی رتبه های خوبی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای پویایی هلال احمر الزاماً نمی توان به بودجه های دولتی متکی شویم، خاطر نشان کرد: بایستی خیرین و همکاری آنها را در کنار جمعیت داشته باشیم.
قربانی با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی ها در حوادث و بلایا تصریح کرد: باور مردم بزرگترین سرمایه هلال احمر است، بنابراین ضروریست تا خدمات این جمعیت را به مردم بیشتر بشناسانیم.

** هلال احمر گیلان بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار جذب کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: سال گذشته، بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار از سوی این جمعیت جذب شد که با جذب این میزان از اعتبارات توانسته ایم اقدامات خوبی را برای توسعه هلال احمر گیلان انجام دهیم.
مهدی ولی پور افزود: زیرساخت های جمعیت هلال احمر استان بایستی بیش از پیش تقویت می شد که با جذب این اعتبارات و با کمک معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه این کار انجام شد که در مقایسه با سال های گذشته و حتی بعد از انقلاب بی نظیر بود.
وی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر گیلان با جذب این میزان از اعتبار اظهار کرد: ساخت پایگاه امداد هوایی هلال احمر استان در دستور کار قرار گرفت که در زمان حاضر، این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فاز اول آشیانه بالگرد در هفته دولت امسال رونمایی می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ساختمان ادارای و امدادی شفت و رضوانشهر نیز در دستور کار قرار گرفت و در زمان حاضر نیز آماده بهره برداری است، تصریح کرد: بازسازی 50 درصد ساختمان های فرسوده شعب و نوسازی 100 درصد ناوگان پشتیبانی هلال احمر استان انجام گرفت.
وی با اشاره به افتتاح اولین مرکز فیزیوتراپی و کار درمانی هلال احمر استان گیلان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این جمعیت افزود: این مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی موقوفه محمدکاظم حیدرپور در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع در 2 طبقه افتتاح و به دستگاه های پیشرفته الکتروتراپی، مکانوتراپی و کاردرمانی تجهیز شده است.
مدیرعامل هلال احمر استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که سال گذشته هزار و 470 ماموریت امدادی از سوی این جمعیت انجام گرفت، اظهار کرد: شش هزار نیروی عملیاتی در حوادث سال گذشته برای ارائه خدمات اقدام کردند.
وی با تشریح طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) هلال احمر به عنوان یکی از برنامه های ملی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح افزون بر هشت هزار خانوار گیلانی از آموزش های لازم امدادی بهره مند شدند.
ولی پور با بیان اینکه یکصد خانه هلال در روستاهای استان گیلان راه اندازی شده، گفت: ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال است.
شش هزار و 895 نفر به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند، 12 هزار و 360 نفر نیز از اعضای جوان هلال احمر گیلان در کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب عضو هستند.
15 تا 21 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.