به گزارش ایرنا، علیرضا محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران کل عضو کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر در رشت، با بیان اینکه گیلان استان برتر در بحث مسکن مددجویی است، افزود: امسال در مجموع سه هزار و 350 واحد مسکونی را به بهره برداری می رسانیم که یک هزار و 700 واحد آن طی دهه فجر به مددجویان تحویل می شود.
وی اظهار کرد: این واحدهای مسکونی در قالب ساخت، خرید، تعمیر و بازسازی مسکن با اعتبار 31 میلیارد تومان انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به کمک 22 میلیارد تومانی محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به کمیته امداد استان در ماه رمضان امسال گفت: از این مبلغ اختصاص یافته، 500 واحد مسکونی با اولویت ایتام در روستاها را شروع کردیم.
محمدی با بیان اینکه در این ایام 200 واحد مسکونی تحویل خانواده ها می شود، تصریح کرد : پروژه های باقی مانده مسکن از 500 واحد، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به مددجویان تحویل می شود.
وی با اشاره به دیگر هزینه کردهای کمیته امداد گیلان از 22 میلیارد تومان اختصاص یافته توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نهاد گفت: همچنین بخشی از این 22 میلیارد تومان برای بازسازی و تکمیل یک هزار و 500 واحد مسکونی و کمک جهیزیه به 500 نفر از نوعروسان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی گیلان بیشترین چالش را در بخش مسکن خانواده ها داریم، یادآور شد: اولویت تامین مسکن برای خانواده های ایتام و زنان سرپرست خانوار است.
محمدی با اشاره به اینکه گیلان رتبه اول سالمندی را در کشور دارد، گفت: سالمندی ، آسیب های اجتماعی ، بحث مالکیت زمین و تک محصولی از عواملی هستند که اقتصاد خانواده ضعیف می شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 103 هزار خانوار به صورت مستقیم و مستمر تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند، گفت: بیش از 30 هزار خانوار نیز به صورت غیر مستقیم و جند خدمتی تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
به گفته محمدی، از 103 هزارخانوار نزدیک به 78 هزار نفر را سالمندان تشکیل می دهند که بیشتر آنها تک نفره هستند.
وی افزود: از این تعداد 900 خانوار سالمند زمینگیر هستند که از طریق بستگانشان نگهداری می شوند و ماهانه 100 هزار تومان به افرادی که از آنها نگهداری می کنند، پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد : نگاه و رویکرد ما توانمندسازی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده های تحت پوشش است و در بحث اقتصادی ، اشتغال پایدار را با اولویت روستاها و مناطق محروم قرار دادیم و در همین راستا طی 10 ماه گذشته به سه هزار و 745 نفر وام خود اشتغالی پرداخت کردیم .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در خاتمه سخنانش با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: اهتمام داریم به میمنت این روزها و نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، 40 زندانی غیر عمد را با کمک موسسات خیریه، مردم نهاد و خیرین و نیکوکاران آزاد کنیم .

** افتتاح 183 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گیلان
مدیرکل بهزیستی گیلان نیز از افتتاح و بهره برداری از 183 واحد مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: 52 واحد از این تعداد مربوط به خانواده هایی است که بیش از یک معلول دارند.
محمدرضا پارسی افزود: 2 پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان های رودبار و شفت و یک پایگاه خدمات اجتماعی در شهر رشت طی دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی بهره برداری از 2 مرکز اقامتی درمان اعتیاد در صومعه سرا و رشت و چهار مرکز مشاوره و روانشاختی در شهرستان های رشت ، تالش و ماسال را از دیگر برنامه های بهزیستی گیلان طی دهه فجر عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این جلسه گفت: در استان 405 هزار بیمه شده اصلی ، اجباری ، خاص و توافقی داریم .
جمیل حق پرست افزود: هشت هزار نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که بدلیل اخراج اجباری، مشمول بیکاری شده اند .
وی با بیان اینکه 47 درصد جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: طی 9 ماه امسال، حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برای بحث درمانی انها پرداخت شده است.
در زمان حاضر، تامین اجتماعی گیلان دارای 27 شعبه، هشت شعبه اقماری و پنج کارگزاری در سطح استان است.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.