پیمان اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ماموریت های امدادی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان در اجرای طرح امداد زمستانی از 20 آذر ماه گذشته تا 10 دی ماه جاری، سه هزار و 129 ماموریت مربوط به غیرتصادفی و یک هزار و 224 ماموریت تصادفی ها را شامل می شود.
وی اظهار داشت: از این تعداد ماموریت ، 2 هزار و 613 مورد منجر به بستری در بیمارستان شده که پنج مورد مربوط به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.
اسدی با اشاره به اقدامات 115 گیلان برای اجرای طرح امداد زمستانی افزود: آماده باش کامل ستاد 1590 و هماهنگی با بیمارستان ها برای پذیرش بیماران و مصدومان ناشی از حوادث زمستانی و ترافیکی بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله این اقدامات است.
وی خاطر نشان کرد: آماده سازی و تجهیز آمبولانس های اورژانس به داروهای مورد نیاز در فصل سرما، ذخیره مناسب موارد مصرفی اعم از داروها و لوازم مورد نیاز در آمبولانس ها و پایگاه های اورژانس جاده ای و برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از یخ زدگی داروها و سرم های مصرفی موجود در آمبولانس ها و پایگاه های اورژانس جاده ای از دیگر اقدامات است.
طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان از 20 آذر در 61 پایگاه شهری و جاده ای این مرکز آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.
در اجرای طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان، یکصد و 20 دستگاه آمبولانس، 2 موتور لانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات و تجهیزات لازم و نیروهای متخصص برای خدمات رسانی فعال است.
اورژانس گیلان دارای بیش از 400 نیرو است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.