سید محمد احمدی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در نشستی با پژوهشگران شهرستان لاهیجان اظهار داشت: بدون شک در جامعه امروز اهمیت فناوری حاصل از پژوهش در تمام ارکان زندگی بر همگان آشکار است به گونه ای که در جزء جزء امور روزمره گرفته تا سطوح مدیریتی، افزایش بهره‌وری بدون نقش پژوهش و نوآوری تقریبا غیرممکن است.
وی به جایگاه پژوهش در تولید ثروت اشاره و خاطرنشان کرد: جوامع بشری ناگزیر از تغییر و نوآوری هستند اما تنها راه تغییر و حرکت به سمت توسعه پایدار کسب توانایی علمی در سایه تحقیق و پژوهش است.
فرماندار لاهیجان یادآورشد: دلیل رشد اقتصادی برخی کشورها اکتفا نکردن صرف به روش های سنتی و اهمیت دادن به پژوهش و تحقیقات است که اگر درسرمایه‌گذاری به دانایی اهمیت داده شود اقتصاد صعودی فراهم می‌آید.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به اقتصاد صعودی و توسعه پایدار نیازمند مشارکت و تعامل همه مراکز و دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان اظهارداشت: با بهره‌گیری از حضور پژوهشگران و دانشگاهیان در جهت رفع مسایل و مشکلات شهرستان می‌توانیم پژوهش را به‌صورت عملی و کاربردی در شهرستان نهادینه کنیم.
21 تا 27 آذر ماه هفته پژوهش نام گذاری شده است که مهمترین هدف برگزاری این هفته، ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان عمومی است.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: گیتی بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.