به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در مراسم تقدیر از شهروندان فعال حوزه مدیریت پسماند در سالن اجتماعات شهرداری آستارا افزود: اگر برای مدیریت پسماند، اقدام اساسی با مشارکت مردم و مسئولان انجام نگیرد، در آینده نزدیک با بحران جدی مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: روش دفع و دفن زباله چالش برانگیز است و برای مدیریت پسماند با مشارکت های عمومی باید رویکردهای خود را تغییر دهیم.
وی با تقدیر از خدمات شهرداری آستارا در مدیریت پسماند، اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در این حوزه اهمیت دارد و این امر باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.
رنجکش ادامه داد: حضور فعالان زیست محیطی، تقویت تشکل های مردمی و تعامل مردم و مسئولان در حفاظت محیط زیست نقش محوری دارد و در این زمینه باید نهادهای مدنی در آستارا تقویت شود.
او با اشاره به هزینه بالای تخریب محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: بیداری اجتماعی مهم ترین عامل کاهش آسیب ها و پیشگیری از تخریب محیط زیست است.
بندر آستارا در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
دریافت خبر: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.