بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : آفلاتوکسین یا سم تولید شده از کپک نان به دلیل اثرات بیوشیمیایی و بیولوژیکی منجر به مشکلات جنینی، کاهش قوای ایمنی بدن و ابتلا به سرطان می شود.
وی همچنین از کشف 40 کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا خبر داد و افزود: این میزان گوشت قرمز فاسد و غیر بهداشتی از یک واحد قصابی کشف و فرد متخلف به محاکم قضایی معرفی شد.
وی افزود: هیات‌های مذهبی از ذبح دام در مقابل دسته های عزاداری، بدون رعایت معاینات و نظارت‌ بهداشتی خودداری کنند.
وی متذکر شد: مردم وضعیت هشدار بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی تهیه کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از واردات 29 تن گوشت منجمد گوسفند از مرز زمینی گمرک آستارا به کشور خبر داد و بیان کرد: مبدا این محموله، کشورهای مغولستان و داغستان است و با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه به مقصد تهران حمل می شود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 2 هزار تن گوشت قرمز از روسیه و از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران این شهرستان، 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش های سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.