به گزارش ایرنا ، محمدعلی نجفی روز شنبه پس از حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در فرمانداری لنگرود در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به آسیب های جدی وارد شده در برخی از خیابان ها ، پل ها و دیواره سازی ها، این رقم می تواند خیلی فراتر باشد که پس از برآورد دقیق هزینه ها اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید تا حل کامل مشکلات و اتمام کار، حضوری قوی داشته باشند و منتظر اعتبارات و جبران خسارت نمانند.
نجفی از اسکان حدود 500 نفر از مسافران و خانوارهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود: با کمک مدیران استانی و شهرستانی، شرایط اسکان برای آسیب دیدگان در این سیل فراهم است و با حضور خوب نیروهای امدادی بویژه هلال احمر ، ارزاق مورد نیاز 500 خانواده آسیب دیده تامین شد.
وی با بیان اینکه بازسازی آن دسته از منازلی که در این سیل از آسیب حداقلی برخوردار بودند از امکانات بنیاد مسکن انجام می شود، گفت: مقرر شده حداکثر تا عصر امروز فرماندار و مدیران شهرستان با کمک مدیران استانی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، تعداد منازلی که در این حادثه به صورت کامل تخریب شدند و تعداد خانوارهایی که باید از تسهیلات خاص بهره بگیرند را مشخص کنند تا شرایط لازم جهت بازسازی کامل منازل آنان فراهم شود.
استاندار گیلان از در نظر گرفتن تسهیلات پنج میلیون تومانی برای خودروهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود: فردا در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی نیز وضعیت کارگاه های تولیدی آسیب دیده بررسی می شود تا از وام های قرض الحسنه ، صندوق کارآفرینی امید و بخش های دیگر برای جبران خسارت این واحدها استفاده شود.
نجفی از پیگیری های دفتر معاون اول رئیس جمهوری و تماس های تلفنی رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و وزیر کشور بمنظور پیگیری نحوه خدمات رسانی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: مجموعه مدیران استان در بحران ها حضوری قوی دارند و گیلان طی این سال ها در بخش مدیریت بحران به خوبی عمل کرده و تمامی مدیران، فرمانداران و کارکنان تا رفع کامل مشکلات پای کار هستند.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان امروز (شنبه) با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار گیلان در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد.
همچنین معاون وزیر کشور با همراهی استاندار گیلان، از روستاهای خسارت دیده دیوشل لنگرود و سطلسر شهرستان لاهیجان بازدید کردند.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در 60 و 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
به دنبال بارش های رگباری بامداد روز گذشته (جمعه) در گیلان بویژه مناطقی از شرق استان که در این هنگام از سال، بی سابقه عنوان شده، مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به منازل شهروندان ایجاد شد و خسارت هایی به منازل روستایی و شهری وارد کرد.
خبرنگار: فرهادنظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.