بهرام پورضرب روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این محموله با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد و پیش از این در سال جاری، 177 تن پنیر و خامه از آستارا به کشورهای خارجی صادر شده است.
وی افزود: صادرات لبنیات به روسیه با توجه به بازار تقاضای آن و دیگر اعضای اتحادیه اوراسیا نظیر قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس در ارزآوری، برندسازی محصولات لبنی ایرانی و ایجاد تعادل در بازار داخلی موثر است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.
** کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از توقیف 96 دستگاه کارتخوان(POS) قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این کالای قاچاق از یکی از استان های شمال غرب به مقصد استان گیلان با یک دستگاه نیسان حمل می شد که در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل-آستارا کشف و ضبط شد.
وی افزود: کالای ضبط شده به همراه قاچاقچی 37 ساله آن به محاکم قضایی تحویل داده شد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.