مدیرمسئول و صاحب امتیاز هفته نامه آوای آستارا روز سه شنبه در خصوص برگزاری این رویداد ملی رسانه ای در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: مطبوعات باید به معنای واقعی مستقل باشند و بدون ترس و لرز بتوانند بنویسند و از نظر دانش سیاسی و اجتماعی، در حد بالایی قرار داشته باشند.
حسین محبوب مقدم افزود: نشریات محلی نباید به چشم شغل و منبع درآمد به مطبوعات و حرفه خود نگاه کنند، بلکه باید به معنای واقعی، عاشق این حرفه باشند و آگاهی و درایت لازم برای نقد و تحلیل امور را داشته باشند.
وی بیان کرد: اگر روزنامه نگاران و خبرنگاران قوی داشتیم، شتاب لازم در توسعه و پیشرفت را شاهد بودیم و متاسفانه مجوز اغلب نشریات در اختیار کسانی قرار گرفته که جز ضربه زدن به چهره واقعی روزنامه نگار، چیز دیگری ندارند و از این بابت رنج می برم.
مقدم ادامه داد: کیفیت نشریات را پایین می دانم و معتقدم که این تریبون، اغلب در اختیار صاحبان واقعی آن قرار نگرفته و هرچند بسیاری از مشکلات با برگزاری جشنواره ها برطرف نخواهد شد، اما به خاطر علاقه ام به آستارا ، امیدوارم این جشنواره تاثیر مثبتی داشته باشد.
رضوان حمید زارع کتابفروش آستارایی نیز گفت: صاحبان نشریات و مطبوعات، چشم و چراغ جامعه هستند و بیداری و آرامش مردم جامعه را سبب می شوند.
وی افزود: این اتفاق مبارک فرهنگی را به بانیان و دست اندرکاران آن تبریک و خسته نباشید می گویم و امیدوارم نتیجه دلخواه و لازم را در کارشان به دست آورند.
وی ادامه داد: این جشنواره برای معرفی قابلیت های شهر فرهنگی و گردشگری آستارا بسیار خوب است و می تواند باعث پویایی جامعه فرهنگی و دانشگاهی آن باشد.
حمید زارع بیان کرد: امیدوارم بخش های مختلف دولتی و خصوصی با حمایت های خود، باعث دلگرمی برگزارکنندگان این رویداد باشند و اهالی قلم و رسانه با همفکری و تعامل لازم، گام های بلندی در تعالی آستارا بردارند.
پیمان ناصری زارع مدیر مسئول نشریه آفتاب آستارا نیز گفت: همانگونه که از نام این جشنواره مشخص است، باید صاحبان نشریه های محلی آستارا جزو دست اندرکاران این رویداد باشند و در دومین جلسه هماهنگی جشنواره، از دیدگاه های آنها برای برگزاری باشکوه آن استفاده خواهد شد.
وی افزود: صاحبان نشریات محلی آستارا در فرصت باقیمانده تا برگزاری جشنواره ملی نشریات محلی، مجموعه ای از آثار منتشر شده خود را برای ارائه به نمایشگاه این جشنواره تهیه و آماده می کنند.
وی اظهار کرد: آستارا شاهد رویداد ملی رسانه ای و میزبان حدود 200 مدیرمسئول و سردبیر نشریه محلی از سراسر کشور خواهد بود و باید اصحاب فرهنگ، قلم و مطبوعات این شهرستان با اجتناب از هر گونه بحث و گلایه، در برگزاری تاثیرگذار آن همکاری کنند.
جاوید علیوندی روزنامه نگار و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران نیز در این رابطه بیان کرد: بهتر بود همزمان با انتشار پوستر یا بنر جشنواره، دبیرخانه مربوطه دایر می شد و برای دریافت آثار فراخوان می داد.
وی گفت: از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور و اراده آثار به این جشنواره دعوت شده ام اما اگر از قبل اعلام می شد، با آمادگی بهتر و بیشتری حضور می یافتم.
علیوندی ادامه داد: در ده‌ها جشنواره استانی و کشوری مطبوعات شرکت کرده ام و همه آنها زمان خاصی را برای دریافت آثار خود اعلام کرده بودند؛ به هر حال به شهر خودم آستارا عشق می ورزم و امیدوارم با همکاری اصحاب رسانه و قلم، این رویداد به خوبی و خوشی برگزار شود.
جشنواره ملی نشریات محلی ، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با شرکت حدود 200 مدیرمسئول و سردبیر نشریه محلی از سراسر کشور در آستارا برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و صدا و سیما، نمایندگی 10 نشریه استانی و خبرگزاری های مختلف در آن فعال است.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.