به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد احمدی پور عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی گیلان در رشت با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد سهمیه ، هفت هزار نفر کربلا، پنج هزار نفر نجف اشرف، پنج هزار نفر مرز مهران و هزار نفر در مرز آستاراست.
وی یادآور شد: بدلیل سفرهای پرحجم از استان به خارج از کشور در آن زمان، نیاز است که پیش بینی ها و مقدمات از هم اکنون صورت گیرد.
معاون استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ساماندهی کمیته های ستاد اربعین در استان تصریح کرد: باید ستادهای شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران تشکیل و برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای این امر انجام شود.
احمدی پور با بیان اینکه سال گذشته در جلسات به امنیت عراق برای زائران می پرداختیم، خاطرنشان کرد: حضور پرشکوه در اربعین حسینی و امنیت عمومی که ستاد اربعین ایجاد کرده بود، موجب افزایش امنیت ملی ما و عراق شده است.
وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران مراسم اربعین سال گذشته، گیلان را از استان های خوب در این بخش عنوان و بیان کرد: سال گذشته ورودی زائران کشورهای حاشیه خزر به استان برای اعزام به عتبات عالیات به حدود هفت هزار نفر رسیده بود.
مدیر حج و زیارت گیلان نیز در این نشست گفت: سال گذشته برای حدود 19 هزار نفر در اربعین، روادید صادر شد که پنج هزار روادید مربوط به زائران استان قزوین بود .
حسن فعال افزود: همچنین سال گذشته افزون بر سه هزار روادید برای زائران با پروازهای هوایی صادر شد.
به گزارش ایرنا، عاشقان و شیفتگان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، پیاده و سواره، به مناسبت اربعین حسینی در مرقد مطهر آن امام همام در کربلای معلی حضور یافته و با آرمان های شهدای دشت نینوا تجدید بیعت می کنند و لبیکی رسا به ندای امام خویش که فرمود هل من ناصر ینصرنی، می دهند. راهپیمایی عظیم اربعین حسینی طی سال های اخیر، به اجتماع باشکوه و بی نظیر امت اسلامی و تجلی وحدت و قدرت شیعیان در برابر اسلام‌ستیزان تبدیل شده است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به توافق‌های صورت گرفته میان هیات ایرانی و عراقی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال اشاره و بیان کرده است که از 11 شهریور امسال سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران، صدور روادید برای زائران کشورمان را آغاز می‌کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.