به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حمزه خوشحال روز یکشنبه در دوره آموزشی منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای آستارا، لوندویل، ماسال، شاندرمن ، رضوانشهر و پره سر با اشاره بر نقش آفرینی شوراها در توسعه شهری افزود :اجرای بند 100 قانون اساسی در سال 1377 محقق شد و جمهوری اسلامی ایران در زنجیره‌ تکمیل دولت، شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نهادی نوپا برای ارتقاء کارآمدی نظام راه اندازی کرد.
فرماندار آستارا نیز در این دوره آموزشی گفت: اعضای شوراهای اسلامی در حوزه مدیریت شهری نقش کلیدی دارند و باید برنامه ریزی های دقیق و مبتنی بر قانون را اولویت کاری خود قرار دهند.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه مردم پس از برگزاری انتخابات باشکوه منتظر برآورده شدن شعارهای انتخاباتی هستند، افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید دیدگاه های صاحبنظران و نخگبان را در مدیریت شهری لحاظ کنند و با بهره گیری از دانش روز و تجربیات دیگران کارهای خود را پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما نیازمند شوراهای توانمند است، اضافه کرد: نگاه شورای اسلامی آستارا به توسعه شهری باید متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای نهفته این شهر باشد تا تامین زیر ساخت های گردشگری و عمران آن را شاهد باشیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این دوره گفت: شوراها پارلمان های محلی هستند و در امور داخلی شهرها تصمیم گیری می کنند.
وحید پورحضرت ، اعتماد سازی و تسهیل مشارکت مردم در مدیریت شهری را از وظایف شوراها دانست و افزود: فلسفه تشکیل شوراها این است که با تشکیل پارلمان محلی، تصمیم های خرد، عمومیت و نقش مردم در اداره شهرها و روستاها افزایش یابد.
در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آستارا هفت عضو اصلی دارد و شوراهای شهرهای لوندویل، ماسال، شاندرمن، رضوانشهر و پره سر هر کدام پنج عضو اصلی دارند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.