به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه موقت حویق تالش شامگاه پنجشنبه در این آئین در مسجد امام رضا (ع) روستای شیرآباد این بخش گفت: بانوان با تربیت فرزندان صالح، کمک به رزمندگان و پرستاری از مجروحان نقش ارزنده ای در دفاع مقدس ایفا کردند.
حجت الاسلام مجتبی نورزاد اخلاص و ایمان شهدا را از دلایل ماندگاری آنان خواند و افزود: توجه به حجاب و عفاف از خواسته های شهدای والامقام است و نسل های کنونی و آینده باید به آن پایبند باشند.
وی اضافه کرد: زنان در کنار مردان در دفاع مقدس حضوری تاثیرگذار داشتند و با تاسی از سیره حضرت زینب (س)، توانستند کربلای دیگری را در مناطق عملیاتی کشورمان خلق کنند.
وی شهدا را مظهر قدرت ایران اسلامی توصیف و اظهار کرد: شهدا جان خود را در راه دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام نثار کردند و نعمتی که از آن بهره مند بودند، ولایت پذیری بود و شهدا را به جایگاه رفیع رساند.
نورزاد بیان کرد: دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی، جنگ فرهنگی عظیمی علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته و همه باید در برابر آن ایستادگی کنند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای اسلام از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 285 شهید والامقام را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.