به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا در اداره آموزش و پرورش این شهرستان افزود: مدرسه تاریخی حکیم نظامی، نماد علم و فرهنگ مردم شهرستان آستاراست و باید ادارات آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تولید ارزش افزوده در حوزه فرهنگ از توان تشکل های مردم نهاد استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه گردشگران با مراجعه به این مکان فرهنگی می توانند از رفتارهای فرهنگی گذشتگان الگوگیری کنند، اضافه کرد: با شکل گیری یک تشکل مردم نهاد در حداقل زمان ممکن، می توان با جمع آوری بیش از پیش آثار و اسناد مکتوب فرهنگی، نظر مردم را به موزه جلب کرد.
فرماندار آستارا با بیان اینکه توسعه زیربنایی منابع انسانی به واسطه آموزش و پرورش تحقق می یابد، اظهار کرد: با آموزش نیروی انسانی در ابعاد مختلف می توان مبانی دینی، فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرد.
رنجکش خواستار ایجاد کارگروه تخصصی برای شورای آموزش و پرورش آستارا شد و بیان کرد: به واسطه این کارگروه می توان تصمیمات لازم را در رابطه با بسیاری از موضوعات آموزشی اتخاذ کرد و در شورای آموزش و پرورش به تصویب رساند.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان، فرهنگیان و امکانات مراکز آموزشی می توان به تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کرد.
فرماندار آستارا خواستار برنامه ریزی آموزش و پرورش به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و فراهم کردن بسترهای لازم برای اسکان مسافران فرهنگی در فصل تابستان شد.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: برنامه ریزی برای تقویت موضوعات انقلابی، تربیتی و اخلاقی و رعایت حجاب و عفاف در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سند جامع خواند و افزود: این سند مورد تایید مقام معظم رهبری است و باید اجرا شود.
مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در ادامه این جلسه گفت: استاندارد سازی مدارس به خصوص در مناطق محروم آستارا از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
سجاد موسوی با اشاره به اینکه از 120 مدرسه دولتی شهرستان آستارا، 17 مدرسه نفت سوز است، افزود: با تامین استانداردهای لازم می توان فضای آموزشی را برای دانش آموزان جذاب کرد.
وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در توسه فضاهای آموزشی آستارا، اضافه کرد: در چهار سال گذشته پنج مدرسه با 33 کلاس در شهرستان آستارا احداث شده و چهار مدرسه در حال ساخت و بازسازی است و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم در سال جاری تکمیل شود.
موسوی با تقدیر از مشارکت ادارات جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد آستارا در شناسایی افراد بی سواد، اظهار کرد: 538 نفر در سال گذشته در شهرستان آستارا با سپری کردن دوره های مختلف سواد آموزی از نعمت سواد بهره مند شدند.
به گفته موسوی 9 دانش آموز آستارایی در کنکور سراسری سال گذشته رتبه زیر یک هزار کسب کرده بودند.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 136 مدرسه آن به 14 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.